Oklahoma-Texas en New Mexico - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu Oklahoma-Texas en New Mexico - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

Oklahoma-Texas en New Mexico

Door: santa fe

Blijf op de hoogte en volg Soof

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, Santa Fe

Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag dus eerst naar de garage gegaan met het vreemde geluid. De koeler van de stuurbekrachtiging bleek lek. Dikke pech. Gelukkig hadden ze het onderdeel op voorraad en zouden wij rond 14u weer op pad kunnen. Wat doe je dan om de tijd te doden? Juist, wat iedere Amerikaan doet om de tijd te doden: eten. Dus wij naar Wendy's voor een klein hapje. Hamburger krijgt een 8 (Leyla netjes een appeltje)

Rond 14u inderdaad klaar met de RV en wij op pad naar Amarillo. De weg naar Amarillo, daar is meen ik een liedje over geschreven, is de saaiste weg ter wereld. 375 km rechtdoor, geen bocht en een gortdroog vlak landschap. Verschrikkelijk, maar andere opties waren er even niet en ook aan deze weg kwam weer een eind. Wij zijn bij aankomst gestopt bij de The Big Texan. Dit steakhouse is een begrip in de regio, met name vanwege het gratis 72oz steakdiner. Gratis als je de 2,4kg zware steak en aardappels en salade en shrimpcocktail binnen het uur op eet, anders kost het je $72,- Wij gingen voor de iets kleinere variant, in hun ogen het kindermenu variant. Maar de steak was fantastisch. Sowieso een geweldige tent. Een grote hal vol veel te dikke texanen, met live muziek, de grille centraal in de hal en vers gebrouwen bier. De floater als desert hebben we afgeslagen (een bol ijs in een glas root-beer), de cheesecake daarentegen paste er nog prima in. Na het eten een RV parc opgezocht voor een overnachting.

Volgende dag weer bijtijds op pad gegaan, eerst naar State Parc Palo Duro Canyon. De grootste canyon in de VS na de Grand Canyon. Hoewel een prachtig uitzicht, het maakt toch minder indruk als je de grote variant hebt gezien. Na dit uitstapje zijn we naar de plaatselijke Wal-Mart gegaan, want naast de noodzakelijke boodschappen moest er nu eindelijk eens een BBQ komen. Allemaal gelukt, behalve dat we Leyla even kwijt waren en terugvonden met een gescheurde zak muffins en een onschuldig gezicht met bruine mond en handen. Maar, in ieder geval een mooie portable BBQ op gasflesjes gekocht. Jammer dat ie niet mee kan naar Nederland. Vervolgens gaan rijden naar onze tussenstop: Tucumcari (New Mexico), we zijn onderweg naar Santa Fe, maar dat is een beetje te ver om in een keer te rijden. Wederom een oersaai stuk om te rijden. Dat mensen een uiltje knappen achter het stuur,daar krijg je zo langzamerhand begrip voor. Later in de middag een camping opgezocht en snel de BBQ in elkaar gezet. Heerlijk! Voor je camper lekker hamburgers en hotdogs maken met een biertje ernaast (sapje voor Sophia en Leyla). Geheel onpartijdig: een 9,5 voor deze burgers. 's Avonds nog een close encounter gehad met een Tarantula. Harige rakker, die wil je niet in je slaapzakje hebben logeren. Dit is wel het landschap van spinnen en ratelslangen, daar denk je niet bij na.

Gisteren, donderdag, vroeg aangekomen in Santa Fe. Wat de staatnaam al doet vermoeden zitten hier erg veel mexicanen. We zijn 's middags naar het centrum gegaan. Leuk centrum, net alsof je in Mexico wandelt. Wel een beetje toeristisch. We blijven nog een dagje in Santa Fe, dus we kunnen een beetje relaxen. Vandaag lekker rustig aangedaan. Stukje gewandeld, een shopping mall en een outlet center bezocht.

Morgen gaan we weer verder. Onze bestemming: Durango.Zo, en dan ga ik nu fijn de riooltank legen!

Groetjes, Mark, Sophia en Leyla.

• 17 Mei 2014 - 15:05

Irene:

Geweldig bericht!!, we moesten lachen vooral om alle hamburgers en steakhouses. De tarantula is minder aangenaam. Heb je al een nieuwe knollie?.
    Hier lekker mooi weer, zitten op het balkonia.

Lieve groeten, kus voor Leyla van opa en oma.

• 17 Mei 2014 - 15:27

Erik:

volgens mij hebben jullie het wel naar de zin, houd dat vast ;-) grtz Erik

• 18 Mei 2014 - 11:15

Cindy:

Weer een leuk geschreven bericht!! Zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin. Heel veel plezier nog en niet teveel hamburgers eten hahaha. Groetjes Cindy