Colorado en Utah - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu Colorado en Utah - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

Colorado en Utah

Blijf op de hoogte en volg Soof

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Moab

Hallo allemaal,

In plaats van Durango zijn we naar Pagosa Springs gegaan vanwege de aldaar aanwezig hotsprings. Maar eerst moesten we nu een keer naar de IHOP (Int. House of Pancakes). Vorig jaar hadden we ons dat al voorgenomen. Het draait natuurlijk om pancakes maar een bord warm eten lukt hier ook. Wij kwamen om te ontbijten dus kom maar door met de eieren, bacon, sausages, hashbrowns, strawberry-banana french toast en, oh ja, de blueberry pancakes met slagroom. Wat een berg eten weer. Goeie bodem voor een ritje naar Colorado en wat een schitterende rit. Na alle vlakke en dorre boel, zitten we nu in de bergen.

Je hebt in Pagosa Springs een resort met 18 verschillende baden, allen met lekker warm water, varierend van 98F tot 113F. Ik weet niet precies hoeveel dat is in celcius maar het is heerlijk. Het is een prachtige lokatie, de baden zijn heel mooi aangelegd aan een rivier. Leyla werd er ook lekker rustig van, we hebben de al te hete baden natuurlijk maar even overgeslagen. Na het baden hebben we een RV parc opgezocht, eindelijk met een beetje groen. Eerst hout sprokkelen, dan BBQ-en en vervolgens heeft padvinder Sophia een groot vuur gemaakt voor het roosteren van de marshmallows. Gezellig hoor.

Zondag vroeg opgestaan om naar Durango te rijden. Rit van circa twee uur. Daar aangekomen in Durango hebben we de RV geparkeerd om het stadje te gaan verkennen. Eenmaal op de hoofdstraat bleek daar een soort Leiden Culinair aan de gang, maar dan Durango Culinair. Alle restaurants van Durango stonden er met een stalletje hun eten te verkopen voor het goede doel: een soup kitchen. Drukte van belang, de hele stad was aan het schransen en liet zich vol overgave vollopen. Dat leek meer het goede doel. Wij hebben daar gelijk geluncht. Na het stadje te hebben bekeken hebben we de RV gepakt voor een bergrit naar Silvertown. Dit stuk is onderdeel van de Million Dollar Highway. Een prachtige weg door de bergen naar het kleine mijnersstadje Silvertown. Onderweg nog een uiterst zeldzame soort steenbok tegengekomen, stond gewoon op de weg een beetje te chillen. Volgens een lokale bewoner een unieke gebeurtenis, dat was hem de afgelopen 30 jaar niet overkomen. Uiteindelijk wederom een RV parc opgezocht voor een overnachting. Mooie camping met pal aan de overkant een spa met hotsprings. De campingeigenaar Bob kon ons tegen sterk gereduceerd tarief binnenkrijgen. En zo zaten wij 's avonds weer lekker in in de hotsprings.

Gisteren naar Moab gereden, het stadje vlak voor National Parc Arches. Best een forse rit van circa 4 uur, dus een tussenstop was welkom. We zijn eerst naar National Parc Mesa Verde gereden, dat ligt op de route. In dit park zijn allerlei nederzettingen in de rotsen te bekijken, gebouwd circa 800 na Christus. Zoals vaker in de parken in Amerika kan je met de auto door het park rijden en op bepaalde punten eruit om een foto te maken of om een wandeltocht te starten. Wij hebben hier ook een wandeltocht gemaakt naar een aantal huizen in de rotsen, we hebben de rugdrager niet voor niets mee genomen. Na dit uitstapje was Leyla lekker moe geworden. Kon zij een tukkie doen, konden wij verder naar Moab rijden. Van Colorada naar Utah, van de bergen naar weer vlak, naar roodkleurige rotsen. Het landschap in de omgeving van Moab is schitterend.

Vandaag zijn eerst eens lekker gaan ontbijten bij onze vrienden van Denny's. Vorig jaar veel geweest. Lekker laagdrempelig restaurant met van die leuke 'booths', zithoeken met banken. Daarna zijn we National Parc Arches ingereden. Vorig jaar zat dit park er niet in vanwege de afstand en tijd. Wat een ongelofelijk mooi park. De uit rotsen gevormde bogen zijn heel indrukwekkend. Weer een mooie wandeltocht gemaakt met Leyla in de rugdrager. Prachtig weer, zeker 30gr. Moe maar zeer voldaan zitten we nu voor onze camper. Gaan zo BBQ-en (als je zo'n ding koopt, moet je hem wel gebruiken). Morgen rijden we weer verder naar Salt Lake City.

Groetjes, Mark, Sophia en Leyla.

• 21 Mei 2014 - 08:06

Stefan:

Hebben jullie ook al boervogels gezien?? En na de vakantie ontslakken.

De groeten, Stefan

• 21 Mei 2014 - 10:19

Herman:

Wat zijn boervogels Stefan? Het lijkt me gezien alle hamburgers inderdaad geen kwaad om even een kuurtje te doen ;-)

Komen jullie nog in het park met die grote bomen waar in sommige gevallen de weg doorheen loopt? Klinkt gaaf hoor die hele rit. Heel veel plezier nog de komende tijd!

Groetjes,

Herman en de rest

• 21 Mei 2014 - 19:13

Stefan:

Ik vergat te vragen of je al gaapgemzen hebt gezien??

• 21 Mei 2014 - 20:03

Irene:

Hallo, wat een mooi verslag, gelukkig zijn er genoeg eetgelegenheden!.
    Jullie zijn al een aardig eind op streek, fijn dat het mooi weer is. Nog veel plezier.
    Liefs, kusje Leyla opa en oma.

• 22 Mei 2014 - 03:54

SophiaMark:

Tnx! Herman. En ontslakken inderdaag geen slecht idee!!. Ik denk dat je Seqoia park bedoeld Herman, en daar komen wij niet. Zijn daat vorig jaar in de buurt geweest. Maar dit is inderdaad een gave rit

Gr van ons, komen snel foto's