Kuala Lumpur / Melakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Soof - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur / Melakka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Soof - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur / Melakka

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

03 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal. Hier een eerste berichtje uit maleisie van Mark en mij. Gisteren woensdag 2/9 om half zeven in de ochtend aangekomen op Kuala lumpur airport. Allebei zo gaar als een konijn want je zal zien altijd kan je overdag wel slapen maar in een vliegtuig weer niet. Maar goed goed en wel aangekomen de KLIA expres(snelle trein)genomen van het vliegveld richting kuala lumpur. daar hebben we de monorail genomen naar ons hotel. Gelukkig konden we daar gelijk de kamer in dus hebben we maar even wat bij geslapen.

Naast ons hotel zat Berjaya times square shoppingmall. Een mega winkelcentrum. S'avonds zijn we naar china town gegaan en hebben heerlijk gegeten. Wat ons opvalt is dat het hier erg geordend en schoon is het is dan ook niet te vergelijken met Bangkok waar we vorig jaar zijn geweest(ook helemaal geweldig).

Vanmorgen ontbeten bij Starbucks(zat naast ons hotel) en daarna zijn we naar de Batuh caves geweest met een taxi,ongeveer 10 km buiten Kuala lumpur. Veel loslopende aapjes bij deze tempelgrot en gelukkig ook erg rustig.In de lonely planet staat beschreven dat je er vroeg naar toe moet in verband met drukte). Vervolgens met de taxi naar het centrum van KL.

Daar zijn we naar de Petronas towers gegaan. In de verte lijkt het niet zo hoog maar als je ervoor staat toch wel indrukwekkend hoot. Vervolgens een korte wandeltocht naar de KL tower (iets hoger dan de Petronas towers). Hier zijn we naar een restaurant gegaan in de toren die op maar liefst 256 meter hoogte ligt. Dit is een rondraaiend restaurant met een prachtig uitzicht.

Na het eten terug naar het hotel onze spullen gepakt en de bus gepakt naar Melakka(2 uur durende busrit).

Hier zijn we net aangekomen en hebben we een hotel geboekt.
Wij verblijven hier 1 nacht en morgen hopen we de bus te pakken naar Mesring ik denk dat dat ongeveer 4 en een half uur rijden is.
vanaf daar gaan we naar een heerlijk eiland.

Oh ja Miranda als je dit leest hebt gelijk hoor over die STi##k indiers,het is er hier vol mee,toen we aankwamen op het vliegveld dacht ik even in een verkeerd land te zijn.

Groetjes Sophia/mark

• 03 September 2009 - 19:35

Ann En Piet V.:

Geniet beiden met volle teugen.

• 03 September 2009 - 21:02

Shira & Jeroen:

Hoe is het weer daar? Hier lijkt het wel herfst!
    Geniet van jullie reis!
    Kus, Shira