nog maar een paar daagjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Soof - WaarBenJij.nu nog maar een paar daagjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Soof - WaarBenJij.nu

nog maar een paar daagjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

22 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal

We zijn gister aangekomen in Kuala lumpur. Eerder dan verwacht.
We hebben 2 overnachtingen gehad in de Cameron Highlands. Afgelopen vrijdag zijn we aangekomen in de Cameron higlands. prachtige omgeving en vrijdag nog geen excursie gedaan maar een beetje gerelaxed. Zaterdag zijn we naar het hoogste punt gereden(2000 meter) vanuit daar hadden we een prachtig uitzicht over de theevelden. Vanuit daar naar een andere plek gegaan om een wandeling van ongeveer een 1 uur door een prachtig bos van 2 miljoen jaar oud. erg leuk.

Vervolgens naar een theefabriek geweest wat niet zo bijzonder was maar dat wisten we al van tevoren.
Terug in Tanah rata nog effe een voetmassage genomen.

De planning was om Zondag vanuit de Cameron Highlands de bus te nemen naar Lumut aan de westkust. Daar hadden we een resort gevonden wat er redelijk luxe uitzag. Dus wij met frisse moed om 06:30 uur opgestaan(ja het wordt normaal he) en de bus om 08:00 uur gepakt naar Ipoh,daar moesten we overstappen en natuurlijk weer een uur wachten.Rond deze tijd is het Suikerfeest dus iedereen op straat voornamelijk mannen. En volgens mij hebben die nog nooit bloete armen gezien want ik (Sophia)wordt hier vreselijk aangestaard door met name die ST*nk indiers verschrikkelijk.

Na een busreis van weer in totaal 4 en een half uur aangekomen in Lumut in de veronderstelling dat het resort nog maar 5 minuten met de taxi ofzo. NOT het was een half uur rijden en we zijn weer lekker afgezet door een taxichauffeur(daar word je wel doodmoe van).

Afijn na een half uur aangekomen in ons resort in de middle of nowhere.
We kwamen binnen en alleen maar gillende chinezen om ons heen verschrikkelijk dus ik (sophia)was er al helemaal klaar mee en heb Mark het werk maar laten doen aan de balie want ze konden ons natuurlijk weer eens niet vinden in hun systeem. Afijn na het nodige uitzoeken toch nog een kamer gekregen. En sindsdien rust er volgens mij een vloek op ons want eht was verschrikkelijk. Ik ga niet alles opnoemen maar van een smerige kamer tot een liveband die niet in de bar aan het spelen was maar in onze kamer leek wel en dat tot middernacht en ga zo maar door.

Dus wij hadden al geregeld dat we de 2de nacht wilden anuleren en dat lukte.

Na de verlossing van Neverland(MJ)wij op weg naar Kuala lumpur(maandag)
Mark heeft ondertussen iets opgelopen want hij voelt zich al 2 dagen niet zo lekker. Maar goed we waren allang blij dat we naar KL konden. Daar angekomen gisteravond toch nog ergens buiten gaan eten,maarrrr eerst nog effe geld pinnen dachten we. En natuurlijk werd Sophia's pinpas ook ingeslikt voor de verandering. En aangezien er hier een paar feestdagen zijn is natuurlijk niemand met een sleutel van dat apparaat. Dus maar een flinke trap tegenaan gegeven maar dat ging niet werken.

Morgen gaan we proberen om die pinpas terug te krijgen en dan zijn we al weer bijna aan het einde van onze reis. na wat negatiefs te hebben geschreven zeggen wij allebei dat dit echt een prachtige reis was waarin we weer veel hebben gezien en meegemaakt, we hadden dit niet willen missen.

• 22 September 2009 - 11:11

Jeroen & Shira:

Alvast een goede terug reis gewenst!
    Liefs,
    Shira

• 22 September 2009 - 18:57

Ann En Piet V.:

Hallo Kruimel en Mark,
    Wij hopen dat de afronding van jullie vakantie niet nog meer problemen opleveren. Dat er geen gekke dingen met de pinpas gebeuren, maar bovenal dat julliie weer gezond en wel terug komen in Nederland. Nog een fijne laatste dag en tot horens,
    Ann en Piet V.