van melacca naar mersing en tioman island - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Soof - WaarBenJij.nu van melacca naar mersing en tioman island - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Soof - WaarBenJij.nu

van melacca naar mersing en tioman island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

07 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Allemaal daar zijn we weer.
Het laatste wat jullie van ons hebben gelezen is toen we in Melacca waren. Vrijdag hebben we nog een boottochtje gemaakt over de Melacca river en vervolgens hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar het busstation gegaan. Eenmaal daar angekomen wilden we de bus pakken naar Mersing maar dat ging niet helemaal lukken:De bus vertrok pas 4 en een half uur later. Daar baalden we wel van en hebben besloten onze spullen op het station achter te laten en zijn met een taxi weer terug naar melacca gereden.

Nadat we onze tijd daar hebben doorgebracht met oa een heerlijke voetmassage van bijna een uur zijn we teruggekeerd naar het busstation.
Vanuit daar hebben we om 18:15 uur de bus genomen naar Mersing(oostkust). De rit begon relaxed en na ongeveer 2 en een half uur overgestapt op een andere bus en toen begon het:Het was al donker en de buschauffeur kreeg waarschijnlijk klappen van zijn vrouwq als hij niet op tijd thuis zou zijn. We reden zowat in de jungle en bochtige wegen. Hij reed niet normaal hard en Mark en ik hebben met een bezwete bilnaad de rit uitgezeten. Vervolgens kreeg ik (sophia)er nog een migraineaanval overheen. Maar goed we zijn toen in Mersing aangekomen vraag ons niet hoe.

In Mersing een hotel opgezocht en daar overnacht. Zaterdagochtend weer vertrokken richting de haven naar Mersing waar we boottickets hebben gekocht om naar Tioman island te vertrekken. De boot vertrok om 10:00 uur na ongeveer een kleine 2 en een halve uur varen kwamen wij aan op Salang beach. Hier moesten we nog accomodatie zoeken en uiteindelijk hebben we een aangenaam chaletje gevonden met airco een warm water en een mooi uitzicht.

De natuur is hier prachtig het strand iets minder omdat er zandvlooien zijn maar voor de rest een prachtige omgeving met hier en daar wat loslopende aapjes geweldig.

Zaterdag hebben we dus eigenlijk niet zoveel gedaan en zondag hebben we een snorkeltrip geboekt. Er zaten een paar vatsige indiers bij ons op de boot dus we hadden er al veel zin in. Afijn 1ste stop was Coral island een onbewoond eilandje. Vlak voor de kust zijn we gestopt en hebben we gesnorkeld. Helemaal fantastisch wat je hier ziet aan koraal en soorten vissen,je kijkt je ogen uit. Vervolgens naar een paar andere plekken geweest om te snorkelen en dat was ook erg moooi. Om je een voorstelling te maken (Expeditie Robinson is hier in de buurt opgenomen). Nou lieve mensen wel weer genoeg geschreven dacht ik zo.

Wij blijven nog 1 nacht op Tioman en morgen Dinsdag pakken we de boot terug naar Mersing en vanaf daar een lange busrit naar Kuala Lumpur,ongeveer 6 uur dus dat wordt lang. In Kuala Lumpur blijven we dan 1 nacht en Woendag ochtend vertrekken we heel vroeg met het vliegtuig naar Borneo ongeveer 3 en een half uur vliegen. Zodra we kunnen schrijven we weer een verslagje

Groetjes Sophia en Mark

• 07 September 2009 - 09:06

Shira & Jeroen:

Hoi Soof en Mark,
    Sophia inmiddels wel weer verlost van de migraine aanval?
    Lief dat jullie gebeld hebben voor Daniek zijn verjaardag, helaas was ik net te laat met opnemen.
    Geniet nog van jullie mooie vakantie!
    Liefs,
    Shira

• 07 September 2009 - 12:33

Erik:

Waarschijnlijk alsof je in een aquarium dook, enjoy !

• 07 September 2009 - 15:36

Miranda:

Jeetje wat een drama zeg die bus! Bij ons was het soms ook bagger, ach mimoun bleef dan wel wakker en ik sliep er wel doorheen. Hoe zijn de prijzen daar? Beetje te vergelijken met Thailand? Mooi he het snorkelen daar, echt een plaatje.. Je moet absoluut zo'n snorkeltocht met schildpadden doen is fantastisch! Nou succes met de busreis straks, reserveer je nog van te voren? Succes met die *** indiers echt dramaa die lui!!
    Geniet! Gaat zo snel!

Dikke XX miran