Chicago - St. Louis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu Chicago - St. Louis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

Chicago - St. Louis

Door: Mark & Sophia

Blijf op de hoogte en volg Soof

09 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal,

Hier eindelijk een verslagje van onze reis tot zover. We hebben het druk gehad en er zijn niet overal internet mogelijkheden. Vandaar.

Zaterdagmiddag vanaf Schiphol vertrokken naar Chicago met KLM. Ook al lijkt het steeds krapper te worden in zo'n vliegtuig en helpt een glas cola over je broek helemaal niet, toch was het een redelijk goeie vlucht. Leyla was goed gemutst het merendeel van de tijd. In krap acht uurtjes naar 'o Hare airport, alwaar hetzelfde hondje als vorig jaar weer aan onze tassen stond te snuffelen. Geen fruit dit keer, wel een krentenbol. Vrij schokkend natuurlijk, dus alle bagage door de scanner! En dat is genoeg kan ik verklappen: drie koffers, drie stuks handbagage, een buggy en een rugdrager. Dat dacht de taxichauffeur ook, die alles in z'n auto mocht proppen. Toch gelukt. op naar het Congress Hotel.

Prima hotel, vergane glorie maar prima. En een goeie lokatie waardoor alle highlights redelijk in de buurt waren. Die zaterdag hebben we niet veel meer gedaan in Chicago, dat moge duidelijk zijn. Zondag daarentegen was een lekker lange dag. Dat is niet vreemd als de hele familie om 05:30 wakker is. Die ochtend naar de Willis (voorheen Sears) Tower gegaan, tot voor kort het hoogste gebouw van de VS. Omdat we vroeg waren waren er betrekkelijk weinig mensen. Met de lift in een minuut naar de 103rd floor voor het sky deck. Supermooi uitzicht over de stad. Ze hebben er een aantal glazen kubussen aan de gevel geplakt waar je vervolgens in kan gaan staan. Heel bijzonder om op een glasplaat te staan op zo'n enorme hoogte.

Na de Willis Tower zijn we naar de ietwat toeristische (!) Navy Pier gegaan en daarna naar de dierentuin van Chicago. Vond Leyla mooi, heel veel "miauw". Na een veel te laat middagdutje, waarna je eigenlijk niet meer weg wilt, toch weer er op uit om te eten. Het werd een deep-dish pizza van Lou Menalty's. Schijnt vrij bekend te zijn in Chicago.

Volgende dag weer te voet verder naar Millenium Park en naar The Bean. Dat is een bekend kunstwerk, een grote chromen 'boon'. Daarna doorgewandeld over de Chicago river naar de Magnificent Mile (winkelstraat) om vervolgens door te stappen naar een buitenwijk voor de lunch: Mr. Beef. Chicago specialiteit: broodje Italian Beef met jus. Klinkt smerig maar is voortreffelijk. Daarna nog wat gewinkeld en gegeten en de dag redelijk vroeg afgesloten.

Op inmiddels dinsdag zijn we voor het uitchecken nog even de stad ingelopen voor een rondje en rond het middaguur richting het pickup adres gegaan voor de camper. Eerst de instructievideo bekeken, daarna een rondje er omheen met een medewerker en dan word je geacht alles wel door te hebben m.b.t. je huis op wielen. Okay dan! Zeer onwennig de weg opgegaan richting dichtstbijzijnde supermarkt. Aldaar boodschappen gedaan en vervolgens naar de Wal Mart voor een autostoel voor Leyla. TomTom stuurde ons naar een Wal Mart in een fijne achterbuurt van Chicago. Al met al neemt het best veel tijd en we hadden ook nog een stukje te rijden naar de eerste camping. Uiteindelijk zijn we in het donker aangekomen op een RV park in Joliet en hebben we met een zaklampje erbij alles aangesloten. Toch allemaal gelukt.

Volgende dag, woensdag, de RV eens goed bekeken en de koffers uitgepakt en alles opgeborgen. Daarna op pad, de historic route 66. Door allerlei kleine dorpjes, met typisch Amerikaanse bezienswaardigheden. Onze eindbestemming van de dag: Springfield. Dat hebben we net niet gered. Sophia werd niet lekker van iets en dat moest er in etappes langs de weg weer uit. Ik zal jullie de details verder besparen, maar wellicht kennen jullie de film The Exorcist, dan hebben jullie toch een beeld. Anyway, half uur voor Springfield, in het plaatsje Lincoln hebben we ons kamp opgezet.

Vandaag alsnog naar Springfield gegaan, naar het huis van Lincoln. Eerst een poosje bezig geweest om een parkeerplaats te vinden voor de RV, daarna heel voortvarend kaartjes gereserveerd voor een bezoek aan Lincoln's huis om 14u. Nou hadden we het huis zelf van buiten al gezien en nog een paar andere huisjes die in oude stijl zijn gerestaureerd en bij de aanblik van de dodelijk verveelde mensen die de tour aan het volgen waren, besloten wij te bedanken voor de eer. Nog even verder gewandeld in Springfield en vervolgens weer verder gereden naar St. Louis.

Daar zijn we nu, op een RV park midden in de stad. Bevalt erg goed zo'n camper. Alles onder handbereik, eigen sanitair, gevulde koelkast. Zojuist heerlijke maaltijd gekookt in onze keuken. Minpuntjes zijn er natuurlijk ook, het gaat niet erg snel op de weg, het zuipt benzine en is vrij windgevoelig qua wegligging.

Gaan morgen St. Louis verkennen....

Groetjes, Mark, Sophia en Leyla.

• 09 Mei 2014 - 09:45

Irene:

Hallo wereld reizigers, voor een paar dagen hebben jullie al heel wat meegemaakt. Fijn dat het allemaal goed gaat, en kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Goed gedaan jochie.

Liefs, Pa en Ma, kusjes voor Leyla.

• 09 Mei 2014 - 11:55

Sanne:

Leuk om jullie verhalen weer te kunnen lezen. Moet altijd lachen om de manier van schrijven van jullie. Jij hopelijk weer helemaal beter Soof?
    Ben erg benieuwd wat jullie nog allemaal gaan doen!
    Heel veel plezier!! Xx

• 09 Mei 2014 - 20:03

Liza:

Klinkt goed allemaal (behalve dat spuug-gedeelte...)jullie hebben al een hoop gezien in de eerste dagen. Groetjes en een kus voor Leyla!