Tulsa - Oklahoma - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu Tulsa - Oklahoma - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

Tulsa - Oklahoma

Door: Mark en Sophia

Blijf op de hoogte en volg Soof

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal,

Met de tornado’s op de hielen zijn we aanbeland op een camping in Oklahoma. Zojuist Leyla op bed gelegd, tijd om weer een stukje te schrijven.

Afgelopen vrijdag zijn we de stad St. Louis ingegaan. Vanaf het RV Parc konden we lopend naar downtown. Daar heb je de Arch, the gateway to the West. Een 190 meter hoge constructie in de vorm van een boog. Bijzonder fraai gemaakt en je kan er nog in ook, dwz naar 190 meter hoogte. Aangezien het hier een boog betreft zou een vertikale liftschacht hier niet werken, het principe is dat van een reuzenrad. Je zit met vijf personen, lekker claustrofobisch, in een ‘eitje’, wat je in drie minuten naar bovenbrengt. Boven kan je de hele stad overzien aan de ene kant en de Mississippi River aan de andere kant. Prachtig gezicht.

Na de Arch hebben we nog wat rondgewandeld in het centrum en zijn maar eens een burgertje gaan halen. Ons vergelijkend warenonderzoek wat we vorig jaar gestart zijn, is nog lang niet klaar met zoveel ketens. Dit maal was White Castle aan de beurt. Bekend om zijn Belgian Wafle met een hamburger ertussen. Nee dank u, voor ons een portie sliders. Dat zijn te zoute mini hamburgers, zonder saus, ofwel een 5. Nog wat verder gewandeld en even in het park doorgebracht. Leuke stad.

Volgende dag weer bijtijds weggereden naar wederom een Springfield, dit keer in Missouri. Eerst gestopt bij Ted Drewes voor een frozen custard. Dit is een bekende tent langs route 66, waar de mensen ’s morgens nog voor het opengaan om 11uur al in de rij staan voor een emmer frozen custard met alle denkbare smaakjes. Voor ons een klein emmertje. Heel erg lekker. Daarna flinke rit naar een campground in Springfield. Hier even rustig aan gedaan. Lekker op een stoeltje voor de camper, pilsje erbij. Later pannenkoeken bakken, houtvuurtje maken, zo is camperen niet verkeerd.

Inmiddels zondag. ’s Morgens eerst naar de Bass Pro Outdoor Store gegaan. Dat is volgens hen zelf de grootste outdoor winkel ter wereld en groot is het inderdaad. Fantastische winkel en volledig in het teken van outdoor sports. Dat wil doorgaans zeggen, het omleggen van dieren. Van vissen tot herten, tot beren, eigenlijk alles wat buiten leeft. Niet dat wij daar een voorstander van zijn maar het is een belevenis op zich, deze winkel, met name de guns afdeling was ronduit indrukwekkend.

Daarna weer verder gereden naar Tulsa, een olie-stadje in Oklahoma. Na Illinois en Missouri zitten we nu dus in Oklahoma. Gelukkig geen tornado’s gezien, wel heel veel wind, wat het rijden met de RV wel lastig maakt. Langs de weg geluncht bij een Steak ’n Shake, de burger krijgt van ons een 7. ’s Avonds in Tulsa zijn we maar weer eens uit eten gegaan. Dit keer de Golden Corral. Een etablissement waar men tegen betaling van een vaste vergoeding gebruik kan maken van het exquise buffet. Ha ha, de term vreetschuur is hier wel op z’n plaats. Prima eten maar ach, ach, ach wat een vreterij. Met een bult op onze magen zijn wij weer huiswaarts gekeerd…

Vandaag weer verder gereden naar onze volgende stop: Oklahoma City. Betrekkelijk kort ritje, ca. 180km. Inmiddels hebben we bijna 1000 mijl op de teller staan. Rond het middaguur, vlakbij onze bestemming, maar weer eens gestopt om te tanken. RV zuipt echt als een malle. Daar begon de RV opeens een vreemd geluid te maken bij het gas geven. Morgenochtend hebben we een afspraak bij een Ford garage om het te laten onderzoeken. Rest van de middag hebben we geshopt in een uitgestorven outlet center. Wie heeft weer de meeste kleding gescoord? Juist, Leyla .

Morgen dus eerst langs de garage, daarna gaan we richting Amarillo, Texas.
Groetjes, Mark, Sophia & Leyla.

• 13 Mei 2014 - 15:26

Lindsey:

Jullie vermaken je wel zo te lezen!
    Geniet ervan!

XXX Lindsey

• 13 Mei 2014 - 15:31

Miranda:

Zo mark je zit weer op je schrijfstoel, leuk! Genietse!

• 13 Mei 2014 - 15:57

Herman En Sherita:

Hoi Mark/ Sophia en Leyla,

Erge leuke stukjes, wordt erg aanlokkelijk om eens een keer een dergelijk avontuur aan te gaan! Heel veel plezier nog en ik benieuwd naar de volgende verhalen!

Groetjes

Herman en Sherita

• 14 Mei 2014 - 05:01

Cesira:

Wat leuk om te lezen. Al had ij geweten van je hamburger testen dan had ik onze ervaringen met julliw kunne delen. Veel plezier nog en de groetjes uit miami

• 14 Mei 2014 - 05:01

Cesira:

• 14 Mei 2014 - 09:21

Irene:

Fijn om weer wat van jullie te horen, Tulsa en Amarillo bekende plaatsen, ze hebben er een liedje van gemaakt.
    Alles o.k. hier, katjes ook. Heel slecht weer gehad met windkracht 7, niet normaal. Nu beter.
    Hoe is het weer daar?.
    Nog een goede reis verder.

Liefs,Gr. Kusje Leyla van Opa en Oma.