La fortuna en tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu La fortuna en tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu

La fortuna en tortuguero

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

07 Mei 2010 | Costa Rica, Tortuguero

Hola

Waar waren we gebleven. We zijn naar de Hotsprings in La Fortuna gegaan afgelopen woensdag. Circa 20 baden =, elk varierend in temperatuur, allen verwarmd door de vulkaan. Hoe dat werkt weten we nog steeds niet maar het was in ieder geval heet. Wij zijn niet verder gegaan dan 40C. Heerlijk om in die baden te liggen in een heel mooie omgeving. Nu zijn deze hotsprings onderdeel van een hotel dus commercie zijn ze niet vies van. De prijzen van een simpel drankje zijn absurd.
Planning was om ook nog een lava tour te doen. De vulkaan lag echter rondom in de wolken en het vermoeden was dat er dan geen lava te zien zou zijn. Dat vermoeden hebben we nog even gecheckt bij een local en die kon dat bevestigen. Al je het aan een tourverkoper vraagt dan krijg je natuurlijk te horen dt je absoluut lava gaat zien. De lava tour hebben we laten varen.
Volgende ochtend ons plan gemaakt voor Tortuguero (aan de noordoost kant van costa rica, carribische kust) dwz accomodatie reserveren en vervoer uitzoeken. Het is een reservaat waar je alleen met een boot kan komen. De verhalen over de boottocht en om bij het vertrekpunt te komen zijn nogal verwarrend en ingewikkeld. Uiteindelijk zijn wij gewoon naar het verste punt gereden waar je nog kan komen met de auto: La Pavona. Vanaf La Fortuna toch weer een rit van 6 uur. Overigens wel een schitterende rit. Enorme bananenplantages van Chiquita. In Pavona werden we met open armen ontvangen, klaar om ons 20 dollar uit de zak te kloppen voor het parkeren. Vervolgens heeft de parkeerwachter vier keer geprobeerd om ons een hotel aan te smeren. Uiteraard weer een 'special price' my friend.
Hotel hadden we al geregeld, nl in Tortuguero village. De mooie verscholen lodges buiten de village zijn prachtig en waren we ook voor in maar dat zit link in elkaar. Je betaalt dan een package van ca. 200 dollar pp per nacht. Wat krijg je dan? Een paar tours in grote speedboten, voer aan grote tafels met alle andere slachtoffers en een lodge die verder niet uitblinkt in luxe. Dat is niet onze smaak dus niet gedaan.
Vanmorgen om 05.00 uur opgestaan voor een kayaktour. Mooie tijd, het is immers vakantie. Na Borneo zijn we dat wel gewend.
De kayak wordt aangedreven door 1 peddelaar anex gids. Lekker rustig, overweldigend natuurschoon. Oa gezien: spider monkey, whaler (aapje), cappucino aapje, iguanes, kaaiman, diverse vogels maar daar hebben we niet zo veel mee (zie verslag borneo) en finally: DE JEZUS CHRIST LIZARD.
Vanavond is de planning om leatherback schilpadden te zien die hun eitjes gaan leggen. Hopen op een beetje geluk. Verder vandaag lekker relaxen, dorpje lijkt wel klein Jamaica. Men is blootvoets met van alles bezig behalve werken. Dus wij passen ons aan (op slippers).
Morgen zullen we weer vetrekken om verder de carribische kust af te rijden richting het zuiden.

Adios,
Sophia en Mark.

• 07 Mei 2010 - 21:57

Stefan En Brigitte:

Vergissen jullie je niet in de naam van het eiland? is het niet Curacao? en op slippers? eh ik bedoel jezus cristus sandalen.volgende keer een paar foto's krelis.

• 07 Mei 2010 - 22:08

Doris En Kobus:

miauw, miauw, miauw

vertaling;
    alles goed hier, lekker eten, schone kattenbak, haren de bank lekker onder, wat haarballen uitspugen, grote hopen draaien, kattengrind door het huis verspreiden en krijgen aandacht van de hele familie Cabri. Missen jullie maar kroelen elke dag lekker met Tom en Sophie.

• 08 Mei 2010 - 08:11

George Peppard:

De JC-lizard heeft geen AKO opgeleverd, dus steek er maar een stokje in en roosteren boven het kampvuur :-)

• 08 Mei 2010 - 10:09

Irene Cabri:

Hallo Mark en Sophia,

Wat maken jullie weer geweldige dingen mee, en zoveel te zien ook daar.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Lieve groeten van ons en de katjes!!.

• 08 Mei 2010 - 10:35

Jeroen & Shira:

Klinkt allemaal erg goed!
    Geniet er van!!!
    Liefs,