Chillen in Puerto Viejo / Playa Cocles - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu Chillen in Puerto Viejo / Playa Cocles - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu

Chillen in Puerto Viejo / Playa Cocles

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

10 Mei 2010 | Costa Rica, San José

Hola allemaal,

Zijn we weer, nu vanuit Playa Cocles aan de caribische kust op een steenworp van de grens met Panama.

Eerst nog even over Tortuguero. Hier is een tip: neem een schildpadden tour, 's avonds van 22:00 tot 24:00. Het idee is dat de leatherbacks het strand op komen, een gat gaan graven, hun eieren dumpen en die kuil weer dicht gooien. De realiteit: je struikelt twee uur in het pikke donker achter een onverstaanbare gids met een klein rood lampje aan over het strand. Zelfde als geblindoekt vijf keer de haarlemmerstraat (leiden) aflopen op zaterdagmiddag. Uiteraard laten die rotzakken hun schild niet zien maar natuurlijk gisteren weer wel. Altijd gisteren volgens de gids! Wat kregen we wel? Halverwege een verplichte rustpauze: de meest saaie verhandeling over het fenomeen schildpad. Latijnse namen met een spaans accent vlogen ons om de oren.
Enfin, lekkere avondtraining voor 30 dollar.
De dag erop de boot gepakt om 11:30 van Tortuguero naar La Pavona, onderweg een paar grote kaaimannen zien drijven. Vervolgens de auto ingestapt en gaan rijden richting het zuiden. Nog even een politiefuik ingereden. Met het klamme zweet op onze voorhoofden een paspoort ingeleverd en zowaar zonder morren weer teruggekregen. De verhalen van corruptie gaan dus niet altijd op.
Na circa 3,5 uur aangekomen in het zuiden vlakbij Panama. Gelijk een hotel gezocht met zwembad. Daar zitten we nu in Playa Cocles aan het strand, iets voorbij het grotere Puerto Viejo. Heel rustig hier, iedereen weer op blote voeten, raggae muziek aan, wederom maakt niemand zich druk. Een simpel ontbijt maken duurt al gauw 50 minuten.
We blijven hier tm dinsdagochtend en dan gaan we weer wat anders verzinnen. Nog niet bekend wat, we lopen namelijk een beetje voor op schema en hebben daardoor geen plaatsen meer op ons lijstje. Jullie gaan het snel weer horen....

Hasta Luego,
Sophia & Mark.

• 09 Mei 2010 - 18:42

Ann En Piet V:

Hoi kids,
    Niet treuren in Artis kunnen jullie de schildpadden ook zien en.......veel goedkoper! Nog veel plezier en geniet er van.
    Ann en Piet V.

• 10 Mei 2010 - 10:04

Jeroen En Shira:

Lekker relaxen totdat jullie weer verder gaan!
    Liefs van ons