Quepos / Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu Quepos / Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu

Quepos / Dominical

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

12 Mei 2010 | Costa Rica, Dominical

Hallo allemaal,

Hier weer een update van de laatste ontwikkelingen. Na onze relax-periode in Playa Cocles zijn we gisteren weer vetrokken naar een andere bestemming, terug aan de Pacific kust. We hadden besloten naar Quepos te gaan als verblijfsplaats voor het National Parc Manuel Antonio.
Lange rit van circa 7 uur. Er is geen rechte lijn, je moet met een omweg oa dwars door San Jose. Nu waren wij al gewaarschuwd dat je je netjes aan de snelheid moet houden in Costa Rica, dus wij reden al die tijd al vrij netjes. Natuurlijk niet helemaal de snelheid maar net erboven om een beetje op te schieten en af en toe in te halen etc.
Dus op een gegeven moment komen wij met 86 km/u de berg af rijden waar je 80 mag. En ja hoor, of we even willen stoppen, we zijn zojuist gelaserd. Ze hebben niet zo veel anders te doen.
Agent aan het raam begint een gezellig kletspraatje over waar we vandaan komen, loert naar paspoort en rijbewijs (MarK) en brengt het verhaal zo langzaamaan op snelheid en veiligheid. Hij wordt heel serieus en vertelt ons dat er nu sprake is van een boete van 220.000 collonnes ($440). Hij laat z'n indrukwekkende bonnenboek zien met gelijke boetes. Wij protesteren nog dat 86 niet echt een overtreding is, we komen immers van een berg af.
Dat boeit hem allemaal niet, 1 km te hard kost hetzelfde als 50 km te hard. We zetten ons meest heilige gezicht op en Sophia trekt werkelijk alle registers open om hier onderuit te komen. Agent 1 ruimt het veld en agent 2 gaat het nog eens uitleggen. Hij weet te melden dat als je niet gelijk betaalt de boete verhoogd wordt met 30%. Het wordt steeds erger! Opeens een lichtpuntje, we kunnen het aan de auto schikken voor $100. Ha! Oplichter! Sophia pakt door en zet in op een waarschuwing. Een optie die ze volledig over het hoofd hadden gezien. Ze gaan akkoord! Hevig zwetend en met
knallende koppijn vervolgen wij onze weg (keurig 78km/u).
Rond 5u. aangekomen in Quepos in een leuk hotelletje. Keurige kamer. De volgende ochtend vroeg opgestaan (06u) voor een tour door National Parc Manuel Antonio. De gids, gewapend met een grote verrekijker op statief zou ons meenemen door het park voor een tour van 2 uur. Hoe vroeger, hoe beter voor het spotten van wildlife. We hebben dan ook vanalles gezien: cappucino aapjes, howler aapjes, bijzonder vogels, lizards, jazushagedis, krokodil, een soort reuzencavia en last but not least: de sloth (de luiaard). Leuke tour. Daarna gelijk weer verder gereden naar Dominical, een eenvoudig kustplaatsje. Hier verblijven we tot we weer weg moeten richting new york. We hebben een fraai resort kunnen regelen met een mooi zwembad. Lekker relaxen bij 35C.

Groeten vanuit de hangmat,
Sophia en Mark.

• 13 Mei 2010 - 07:11

Jeroen & Shira:

Heerlijk 35 ) beter dan in Nederland waar het nog steeds zeer nat en koud is!
    Dus genieten jullie van de laatste dagen (warm weer) op Costa Rica!
    Liefs, Shira

• 13 Mei 2010 - 12:31

Irene Cabri:

Hallo, wat een zwendelaars!!, goed dat je spaans spreekt denk ik. Nog fijne dagen geniet van de warmte, want hier is het koud!!.
    Veel plezier in New-York en goede reis naar huis.
    Liefs, Max en Irene.

• 13 Mei 2010 - 15:01

Stefan En Brigitte:

Jullie maken zo weer heel wat mee zeg. Nog veel plezier in jullie hangmat en in het zwembad, hebben jullie nog muntjes opgedoken??
    En nog heel veel plezier in New-York.

groetjes vanaf de hangbank,
    Stefan en Brigitte