Weer in Mexico - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Soof - WaarBenJij.nu Weer in Mexico - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Soof - WaarBenJij.nu

Weer in Mexico

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

05 December 2011 | Mexico, Tulum

Hallo allemaal,

We zitten weer in Mexico. Afgelopen dagen veel gedaan. Zoals in het vorige verslag beschreven zouden we woensdag naar Tikal gaan. Die dag vroeg opgestaan, het busje zou ons om 7h ophalen. Van Flores naar Tikal was ca. 1 uur rijden. Liep allemaal gesmeerd. In het busje zat een begeleider die ons het nodige uitlegde over hoe het werkt in Tikal en hoe om te gaan met de wilde dieren die daar rondkuieren. Allemaal prima en daar had hij het bij mogen laten. Maar nee, meneer vond het nodig om het hele uur vol te ouwehoeren over de gehele geschiedenis van het fenomeen Maya. Sophia begon al manieren te bedenken om hem voor eens voor altijd het zwijgen op te leggen tot we er opeens waren.

Tikal is een vrij groot reservaat waar volop wilde dieren te vinden zijn en natuurlijk de ruines. Van de ene naar de andere tempel kan je rustig 20 minuutjes door de jungle wandelen. Het was super rustig waardoor we de eerste uren in feite een prive jungle tot onze beschikking hadden. We hebben meer apen gezien dan mensen. Af en toe kwam er een reuzecavia of miereneter de hoek om. De ruines waren zeer indrukwekkend, met name het hoofdplein waar enorme bouwwerken staan waar je op kan langs een houten trap. De hoogste tempel, ca. 60 meter hoog, biedt een fantastisch uitzicht over de jungle. Al mat al een hele mooie dag.

Het plaatsje Flores is verder niet veel te beleven, dus geen reden om langer te blijven dan nodig is. Donderdag zijn we om 7h30 opgehaald door een minibus om naar Belize te reizen. Twee uurtjes tot aan de grens alwaar wij voor proefkonijn mochten spelen. Amerikaanse douane was de douana van Belize aan het leren hoe je mensen lastig kan vallen bij de grens. Sophia en ik waren de gelukkige om onze tassen te laten leegtrekken dit alles ter lering ende vermaak van de douaniers in opleiding. Na een uurtje bij de grens weer verder naar Belize City. Drie uur later daar aangekomen en konden we vrijwel meteen de boot pakken naar het eiland Caye Caulker (45 min). Hele reis maar het viel niet tegen wat we aantroffen. Witte stranden, azuurblauwe zee, palmbomen en een zeer relaxte sfeer. Iedereen sjokt hier blootvoets rond. Eiland is heel klein, je bent er lopend zo overheen. De bevolking in Belize is heel donker en praat engels, een hele omslag na de mexicanen en de guatemalteken.

Volgende dag hebben we niet veel uitgevoerd. Was een beetje bewolkt en zelfs een paar bui-tjes gehad. Mensen zijn super vriendelijk, zeggen je spontaan gedag. Het tempo ligt heel laag, precies wat we nodig hebben. 's Avonds hele kreeft laten aanrukken. Geweldig! Het eten hier is sowieso het beste van de hele vakantie.

Dag erop, inmiddels zaterdag, zijn we gaan snorkelen. 's Morgens had het nog flink geregend maar toen wij op pad gingen was het inmiddels stralend mooi weer. Wat we vervolgens allemaal te zien kregen is met geen pen te beschrijven. We hebben vrijwel alle vissen gezien die zich in het gebied ophouden. Hoogtepunten waren wel de zusterhaaien, pijlstaartroggen, de murene, de schildpad waar we gewoon mee gezwommen hebben. Heel onwerkelijk om in het water te springen met een grote groep haaien en roggen in het water. Een heel bijzondere ervaring.

Vandaag met de boot naar de grens van Mexico gevaren. Vandaar uit een bus gepakt welke ons in vier uur naar het kustplaatsje Tulum heeft gebracht. Wederom heel mooi strand en zee. Hier gaan we ons weer drie nachtjes vermaken. Daarna door naar Playa del Carmen, onze laatste stop van deze mooie reis.

Groetjes,
Sophia en Mark.

• 05 December 2011 - 07:11

Irene Cabri:

Hallo, wat geweldig lijkt me dit!!. Wel spannend. Goed dat jullie nu lekker uit kunnen rusten voor de terugreis.
    Liefs, Max en Irene.

• 05 December 2011 - 11:14

Ann En Piet :

Lieve Mark en Sophia,
    Fijn dat het goed gaat en jullie een mooie reis hebben. Ik ben wel steeds erg blij iets van jullie te horen.Op de kaart probeer ik jullie te volgen, maar de laatste twee plaatsen kan ik niet vinden. Hoe laat verwachten jullie vrijdag aan te komen op Schiphol? Liefs Pa en Ma

• 05 December 2011 - 19:09

Erik:

He Sophia en Mark, mooi hoor dat bounty-eiland waar jullie zijn geweest, mooie laatste week nog !! grtn Erik

• 05 December 2011 - 20:08

Shira:

Geniet van de laatste dagen!
    Klinkt super wat jullie allemaal gezien hebben!
    Liefs van ons vieren