Antigua naar Rio Dulce - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Soof - WaarBenJij.nu Antigua naar Rio Dulce - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Soof - WaarBenJij.nu

Antigua naar Rio Dulce

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

27 November 2011 | Guatemala, Panajachel

Hallo allemaal,

Donderdag zijn weer op pad gegaan vanuit Panajachel naar de oude hoofdstad Antigua met een tussenstop in Chichicastenango. In dit plaatsje zouden we de grootste markt van Midden Amerika gaan bekijken.

Liep allemaal voorspoedig, 1,5 uur met het minibusje door de bergen naar Chichicastenango. Aldaar een enorme markt met een enorme vracht aan wezenloos kijkende, tegen je aan beukende en schreeuwende toeristen. Allemaal bang dat ze iets gingen missen. Markt zelf was leuk maar je bent het snel zat omdat de vele toeristen het verpesten. Het deel van de markt achteraf waar het eten verhandeld wordt is alweer veel leuker, daar doen de Guatemalteken hun inkopen. Sophia heeft daar nog een slipper laten repareren bij een ouderwetse schoenmaker.

Nodige uurtjes doorgebracht op de markt en een ander minibusje zou ons weer verder brengen. Daar begon het gedonder. Onze chauffeur van het eerste busje zei dat we onze tas moesten pakken en maar naar een hotel moesten lopen en dat daar ons busje zou staan. Mooi niet! We hebben hem even duidelijk gemaakt dat er helemaal niets ging gebeuren zonder 2e chauffeur. Net als in Azie boos gaan doen en stemverheffen werkt uitstekend. Daar rekenen ze niet op. Uiteindelijk kwam de nieuwe schauffeur aanwaaien. Het nieuwe erg krapje busje bracht ons in 2,5 uur naar Antigua.

Leuk hotelletje uitgezocht. Prima kamers. Daarna de stad verkend, eigenlijk meer een dorpje, het is niet groot. Prachtig oud centrum. Overal oude gebouwen met het karakteristieke smeedwerk voor de ramen. Volgende dag het stadje bekeken en natuurlijk hier en daar wat gegeten. En daar ging het mis: allebei zo ziek als een hond. We zijn zo voorzichtig, doen geen gekke dingen, geen broodjes tartaar van de plaatslijke snackbar en toch ben je een keer de sigaar. Anderhalve dag goed beroerd, dokter bezocht, crackers eten en het lijkt er op dat we er nu toch weer vanaf zijn.

Spijtig is dat we eigenlijk gisteren naar Copan Honduras hadden willen reizen en dat we dat ivm onze planning nu hebben moeten laten varen, ander wordt het teveel haasten en busuren. We slaan Copan over en gaan vanochtend door naar Rio Dulce, een plaatsje met mooie natuur. Reis zal ca. 6 uur duren, we zijn benieuwd.

Groetjes, Sophia en Mark.

• 27 November 2011 - 14:51

Shira:

Wat balen dat jullie beide ziek zijn geworden! Beterschap!
    Daniek is ook ziek thuis met een longontsteking.
    Jammer dat Honduras nu niet gaat lukken maar gezondheid (voor alle drie...) is het belangrijkst.
    Liefs van ons vieren

• 27 November 2011 - 20:44

Irene Cabri:

Fijndat het beter gaat, goede reis en veel groeten, Ko en Do heel aanhankelijk en heel lief, zitten op ons te wachten als we komen.
    Dag, liefs, Max en Irene.

• 27 November 2011 - 21:12

Joep En Paulien:

Wat leuk om van jullie een berichtje te krijgen en wat een geweldig verslag weer. De eerste lessen zijn al gevolgd, we gaan donderdag richting Lago Atitlan. Geniet ervan!