Eindpunt: Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Soof - WaarBenJij.nu Eindpunt: Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Soof - WaarBenJij.nu

Eindpunt: Playa del Carmen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

09 December 2011 | Mexico, Playa del Carmen

Hola,

Afgelopen dagen rustig aan gedaan in Tulum. In eerste instantie een nogal belabberd hotel ingedoken. Kan gebeuren als je moe bent van het reizen en je ziet het allemaal niet meer zo scherp. Het lag dan wel prachtig aan het strand, de kamer bleek bij nadere inspectie een grote kolerezooi en men had het gore lef daar 60 dollar voor te vragen. Volgende dag vroeg geld terug gevraagd en een beter hotel opgezocht. Is gelukt. Veel leuker, met restaurantjes in de buurt. Hier hebben we het prima gehad. Deur uitstappen en gelijk met je voeten op het strand. Tulum is een heel rustig plaatsje. Je hebt er enerzijds het dorpje en 5km verderop aan het strand de hotels. Wit zand, azuurblauwe zee, net als een ansichtkaart.

Eergisteren hebben we er fietsen en snorkeluitrusting gehuurd en zijn we naar de Cenote gefietst. Een Cenote is een grot met een mooie onderwaterwereld. Met de snorkel blijf je enigszins aan de oppervlakte, duikers kunnen (heel) diep de grotten in. Is niet aan ons besteed. Rest van de dag niets uitgevoerd, 's avonds in het dorpje gegeten bij een echt Mexicaans tentje. We hadden er ook al geluncht. Heel druk en fantastisch eten.

Gisteren hebben we de bus gelaten voor wat het is en een taxi genomen naar het nabij gelegen Playa del Carmen. We konden via een website een redelijk goed hotel boeken voor een redelijke prijs. Na aankomst bleek de reservering echter niet door te zijn gekomen. Of wij wilden gaan bewijzen dat we toch een reservering hadden, want het hotel was vol, en wij konden het lazarus krijgen. Een groep dronken russen wordt nog netter geholpen, ronduit schandalig. Maar goed, wij trokken de laptop tevoorschijn en lieten onze voucher zien met de boodschap dat ze iets hadden op te lossen. Ze hebben ons een uur laten zitten maar kwamen uiteindelijk dan toch over de brug. Aha, opeens zit het hotel niet meer vol!? Anyway, tassen gedumpt en een stukje gaan wandelen.

Nu wisten we dat het toeristisch zou zijn, maar je schrikt toch. Dit hebben we bijna vier weken niet gehad. Een enorme mensenmassa en opdringerige verkopers die je hun zaak in proberen te schreeuwen. Dat dat averechts werkt hebben ze nog steeds niet in de gaten.
Maar goed, dit is onze laatste stop en hier komen we ook wel weer overheen. Bijvoorbeeld met een heerlijke massage die we net hebben genomen. We gaan van ontbijttentje, naar koffiebarretje, naar luchtentje, naar etc. Best relaxt.

Morgen rond 18h30 stappen we op het vliegtuig naar huis. Na vier weken reizen ook weer veel zin in. Het was weer een mooie reis die we niet snel zullen vergeten.

Bedankt voor het meelezen en reageren. Tot snel in Nederland.

Gr Soof en Mark

• 09 December 2011 - 01:38

Sanne:

Leuk om jullie verhalen steeds te kunnen lezen.

Jammer voor jullie dat het er weer op zit. Goede vlucht!! En tot snel.

Xxx

• 09 December 2011 - 09:12

Herman:

Geniet er nog lekker van vandaag en een goede en veilige reis terug!

Herman, Sherita en Yesswan

• 09 December 2011 - 11:47

Liza:

Goede reis terug naar huis!!

• 09 December 2011 - 18:29

Joep En Paulien:

Wat een leuke eindstop en jullie hebben soms wel wat pech gehad, maar gelukkig hebben jullie je daar weer uit kunnen praten....Goede terugreis, wij genieten nog even {4,5 maand} hier in de mooie landen.

Groetjes,

• 09 December 2011 - 20:09

Shira:

Goede terugvlucht gewenst, we spreken elkaar zaterdag!

X