Monteverde - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu

Monteverde

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

01 Mei 2010 | Costa Rica, Santa Elena

Hallo allemaal,

Zijn we weer. Zojuist een kamer geboekt bij Eddy´s. Voor degene die Eddy´s niet kent, het is dus een hostel in Monteverde. Eddy zelf overigens nog niet gezien...

Vanochtend rond 12 vertrokken na een prima overnachting in een hotel nabij het vliegveld. Dat het nabij het vliegveld is merk je wel, de vliegtuigen vlogen op circa 3 meter over onze kamer. Hotel is in Nederlandse handen en werd gerund door twee zeer behulpzame stagiairs.

Vandaag circa 4 uur gereden met onze huurauto (Suzuki Jimny). Ging allemaal perfect (met navigatie). Maar we hebben de kaart ook bekeken, Shira!
Adembenemend mooi landschap van begin tot eind. Goeie stunt van Sophia om na 45 min er achter te komen dat haar MP3 nog in het hotel lag. Na wat stevig vloekwerk en grondig zoeken bleek het apparaatje toch aanwezig in de auto en konden we weer verder.
18 km voor Monteverde hield de weg opeens op te bestaan, hier waren wij voor gewaarschuwd, maar was toch even schrikken. 18 Km onverhard door de bergen met een gemiddelde snelheid van 20km/uur is vrij langdradig maar ook wel weer uitdagend qua rijden met de 4WD.
Zoals gemeld nu in Eddy´s. Buiten donker door de regenwolken waar ook een een ander uitvalt....

Morgen is het plan om een Canopy tour te gaan doen. Dwz met kabelbanen door het regenwoud zweven. Een absolute aanrader naar het schijnt. We zullen zien en weer melden hoe het was.

Groetjes,
Sophia & Mark.

• 02 Mei 2010 - 08:47

Erik:

Zo te horen een midweek N-Y geprobeerd in twee dagen te proppen ;-). Krijg ook wel weer zin daarheen te gaan. Monteverde betekent dat niet groene berg oid ? Ik heb op TV beelden van die kabelbaan gezien, ben benieuwd hoe jullie t vinden. Saludos ! Erik

• 02 Mei 2010 - 10:13

Jeroen & Shira:

In Nederland missen jullie niets, alleen maar regen en weer koud!
    Klinkt goed zweven boven het regenwoud, hopelijk is dat het ook!
    Fijne vakantie nog!
    X

• 02 Mei 2010 - 15:23

Stefan En Brigitte:

Leuk verslag over NY, en een hele coole foto met je collega's Sophia. Ben zeer benieuwd naar jullie Canopy tour. We zijn net terug van een nachtje Antwerpen, we hadden erge zin om eens echt serious money uit te gaan geven aan kleding. Steef wilde een TH pak en overhemden etc. Zaterdag arriveerde we in de parkeergarage waar het toch lekker rustig was, verder lopend naar de stad was het toch wel erg rustig. Vonden we toch wel wat vreemd en de winkels waren..........dicht. Wat bleek, 1 mei is de dag van de arbeid en dan is alles dicht. We hebben er enorm om gelachen en het maar van ons af gedronken met bier en cocktails. Uiteraard hebben we daarna heerlijk gegeten bij de italiaan Arte waar de carpaccio van tonijn en geroosterde ossenhaas weer over heerlijk waren.
    Nog een hele fijne reis verder.
    O ja, met Kobus en Doris gaat het heel goed hoor. Vooral Doris kroelt nu me je vader, stefan, Tom en mij. Kobus blijft gereserveerd maar had vandaag wel zin in achter propjes aanrennen. En hij liep er mee in zijn bek, een prachtig gezicht trouwens.
    groetjes Stefan en Brigitte

• 03 Mei 2010 - 18:23

Dr. Pritstift:

So Krelis,

je hebt je SUV op Times Square laten staan, je kan de sleutels afhalen bij de Nederlands ambassade :-)

grtz