Khao Lak - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Soof - WaarBenJij.nu Khao Lak - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Soof - WaarBenJij.nu

Khao Lak

Blijf op de hoogte en volg Soof

26 November 2015 | Thailand, Ao Nang

Hallo allemaal,

Na ons nachtje in het hotel bij de luchthaven van Phuket zijn we de volgende dag, na een heerlijk/simpel ontbijt van de 7/11 en de Subway, met een taxi naar Khao Lak gegaan. 7/11 is echt een fantastische buurtsuper. De airco draait er altijd op volle toeren, alsof je permanent in een koelcel vertoeft. Wij kopen daar oa onze luiers en kontdoekjes van het alom bekende merk Mammy Poko, de melk voor Yasmin, biertjes voor papa en chocola voor mama. Ze hebben ook allerlei pre-gefabriceerde tosti's die je daar kan laten toasten. De tosti met tonijn en zalm is vrij smerig, dat zal niemand verbazen, maar de tosti met kaas en knakworst lukt best. Maar goed, de taxi-rit duurde ca. 5 kwartier. Ging allemaal vlot. Eenmaal aangekomen bleek het weer een geweldig resort te zijn. Mooi huisje op 25 meter van het strand. De ingang van het resort zit aan een hoofdstraat met winkels, restaurants etc. Alles wat je nodig hebt.

Onze dagen daar zagen er grofweg als volgt uit: ontbijt, zwemmen, lunchen, ommetje maken, evt. massage, kinderen dutje doen, dineren, filmpje kijken, slapen. Eigenlijk hebben we geen klap uitgevoerd. Heerlijk! Heel veel ga je daar ook niet doen met de verschrikkelijke hoge luchtvochtigheid. In het noorden hadden we daar helemaal geen last van, in het zuiden des te meer. Het ontneemt je alle energie en je kan na tien stappen je shirt uitwringen. Het was die dagen bewolkt, dat is jammer omdat het er allemaal wat minder mooi uitziet (zee en strand) maar qua temperatuur was het wel beter. We hebben zelfs een paar buitjes gehad. Ook wel aardig, net toen wij er waren werd het toeristische seizoen geopend. Dat deden ze daar met een grote braderie met allemaal kraampjes met eten. Wij hebben uiteraard meegeholpen het toeristische seizoen te openen. Je merkt wel dat het in deze regio allemaal wat toeristischer is dan in het noorden. De prijzen liggen fors hoger en je hebt hier te maken met de welbekende ronselaars die je hun etablissment binnen proberen te lokken/dwingen. Veelal betreft het hier het Indiase type sjacheraar, kansloos dus. Op honderd meter willen ze me wel 10 keer een driedelig grijs aansmeren. Tuurlijk joh! De rulle-mussen vallen van het dak van de hitte en ik ga een pak laten maken. Zal ik de kinderen met een emmertje en een schepje in de branding zetten? Verschrikkelijk irritant. Sophia deert het allemaal niet, Yasmin heeft voor het eerst mama gezegd, dus mama verkeert in hogere sferen. Ahhhhhhhh.

We zouden drie dagen in Khao Lak blijven daarna zouden we weer doorreizen naar Ao Nang (nabij Krabi). We hebben namelijk wel al vliegtickets geboekt van Krabi naar Bangkok. Sophia heeft vanuit Khao Lak een resort geboekt en een taxi zou ons in ca. 2,5 uur naar Ao Nang brengen. En daar zijn we nu. Het is een kleinschalig resort op een kleine 10 minuten loopafstand van de hoofdstraat. Er zijn maar heel weinig gasten in het resort wat ook wel fijn blijkt als Leyla 's morgens naar mama schreeuwt, die bij het zwembad ligt, dat Yasmin zojuist een grote hoop gele poep heeft gedaan. Bedankt Leyla. Jullie begrijpen dat wij heel trots zijn op haar oog voor detail. Ook in Ao Nang staan onze (laatste) dagen in het teken van het relaxen. Yasmin is een klein beetje ziekjes, ontstoken oogjes. Kan van het zwembadwater zijn. Als iemand het nummer van Rob Geus van Red mijn Vakantie heeft, heel graag... Verder redden we het wel.

Groetjes uit een bloedheet Ao Nang, Mark, Sophia, Leyla, Yasmin.

• 26 November 2015 - 16:02

Irene:

Hallo Mark, Sophia en kindjes,

Max en ik zijn weer heel blij met dit bericht, fijn dat het allemaal goed gaat.
    Nog een fijne dag en dan een hele goede reis toegewenst.
    Mark kan je wat vlucht informatie en evt. de tijd dat jullie aankomen op Schiphol doorgeven.

Lieve groeten,
    Max en ik.

• 26 November 2015 - 19:40

Liza :

Ha, dat weer een mooi verhaal! Aan het einde van jullie vakantie kan Yasmin vast ook al Mammy Poko zeggen! Fijne laatste dagen gewenst. Groetjes Liza