we zijn er - Reisverslag uit Río Segundo, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu we zijn er - Reisverslag uit Río Segundo, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu

we zijn er

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

01 Mei 2010 | Costa Rica, Río Segundo

Hallo Allemaal.

Ons eerste berichtje vanuit Costa Rica. Afgelopen dinsdag 27 April zijn we na een vlucht van 8 en half uur aangekomen op Newark airport in New york. De vlucht en alles was prima op tijd. De transfer naar ons hotel duurde een beetje lang door je raad het al het drukke verkeer in New york.

Wij hadden een hotel in Upper West Manhatten vlakbij central park. Betaalbaar dus klein, maar verder wel netjes.
Omdat er een tijdverschil was van 6 uur met Nederland waren we aardig gaar, maar slapen zat er ook niet in dus zijn we maar wat gaan eten en een stukje gaan lopen, richting downtown New York. Vervolgens een metro gepakt naar Times Square (die plek met die huizenhoge neonreclame's(. Gelijk een goeie kennismaking met New York. Enorme drukte, indrukwekkend. Daarna toch maar slapen.

Volgende dag nog voor het alarm klaarwakker. Een echte American Diner opgezocht voor een fatsoenlijk ontbijt. Daar kon een heel gezin van eten. Met een ietwat zwaar gevoel richting Empire State Building. Druk maar een efficiente machine waar al het vee doorheen wordt gejaagd (verplichte foto van 20 dollar hebben we maar even gelaten voor wat het was). Uitzicht was prachtig, ook alle tijd om rond te kijken. Daarna bakkie leut van de Starbucks waarvan er ongeveer net zoveel zijn als stoplichten.
Vervolgens door naar Grand Central station (zie film Untouchables) en Chrysler Building. Daarna door naar het puntje van downtown Manhattan voor de Staten Island Ferry zodat we Statue of Liberty konden bekijken. Door naar Wall Street en de NY Stock Exchange en Ground Zero.
Wij waren absoluut niet kapot te krijgen daarom hebben de Brooklyn Bridge ook maar even bewandeld om daarna een forse wandeling te maken door Tribeca. Heel ander beeld van NY, leuke wijk.
Daarna hapje eten in de buurt van het hotel. Sophia had opeens zin in Baked Lamb. Waarom mag God weten het was niet te kanen. Dus hebben we mijn maaltijd maat gedeeld, het was immers weer zat voor twee.
Nog even een aflevering van Dexter gekeken en daarna ging het lichtje wel uit.

Volgende dag weer paraat om 07.00 uur, langer slapen lukt gewoon niet.
Dit keer de pancakes genomen bij de city diner, wederom een belachelijke hoeveelheid. Met de metro naar Chinatown, Mott street oa. Ziet er leuk uit. Door naar Soho, Greenwich Village, Meatpacking district. Dit zijn hele mooie buurten in NY. Meer laagbouw, mooie panden met de bekende brandtrappen aan de gevels.
Daarna richting Central Park. Een mooier park hadden we allebei nog niet gezien. Uiteindelijk doorgelopen naar ons hotel, helemaal kapot. Hapje eten bij een goeie Chinees en vroeg naar bed voor de reis de volgende dag.

Vroeg (06.00) naar de bushalte gelopen om 106th street om de bus te pakken naar La Guardia airport. Deze bus gaat door Harlem en de Bronx. Mooi om deze wijken te zien, weer heel anders. De verschillen in NY zijn enorm. Vandaaruit een vlucht naar Miami. Na een korte tussenstop weer een vlucht naar Costa Rica. Liep allemaal gesmeerd tot een dikke Amerikaan besloot om een hartaanval te simuleren waardoor het vliegtuig weer terugkon naar de gate. Dat kabbelde zo een vijf kwartier voort waarna we alsnog gingen vliegen. Heel veel uur verder dook het vliegtuig door een dik pak wolken, het was noodweer in Costa Rica. Gelukkig werden we opgepikt door mensen van het hotel. Nog even wat gegeten, een filmpje gekeken en daarna slapen. Inmiddels zitten we nu op een tijdverschil van 8 uur vroeger.

Op dit moment wachten we op de huurauto. Zodra die er is gaan we op pad......

Groetjes,
Sophia en Mark.

Ann,mama:

Fijn , dat jullie nu in Costa Rica zijn gearriveerd en al mooie dingen hebben gezien.
    Nu op pad met de auto, wees voorzichtig , we wensen jullie nogmaals veel reisplezier.

• 02 Mei 2010 - 15:45

Miran:

He skatten,

Ben je nou op de foto gegaan met een parkeercontroleur of is het echt een agent? Ik wil ook wel zo"n bakkie met geld mee!!

Klinkt goed en weer erg sofiaans in 2 dagen als een idioot een hele stad bekijken..haha
    Geniet ervan en vooral blijven schrijven he errug leuk om te lezen.

dikke x miran