Aan de voet van de vulkaan - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu Aan de voet van de vulkaan - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Soof - WaarBenJij.nu

Aan de voet van de vulkaan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

04 Mei 2010 | Costa Rica, Fortuna

Hola,

Wat vooraf ging....
In Monteverde vroeg opgestaan voor de canopy tour. Half uurtje rijden naar de startlokatie. Aldaar kregen we de noodzakelijke ´gear´omgehangen om niet van die kabels af te donderen, inclusief helm en handschoenen die roken naar een regenpak dat drie weken nat in een plastic tas heeft gezeten. Na een korte uitleg meteen de trap op naar het eerste platform. Je hoeft niets te doen, de staff gespt je aan de kabel en zwaartekracht doet de rest. Zo hebben we circa 18 platforms gehad met trajecten van supersnel tot superlang. Het was fantastisch! Met een pestgang door het woud, af en toe op meer dan 100 meter boven de grond tussen twee dalen. Richting het einde nog een rappel: vertikale afdaling van 30 meter (soort abseilen maar dan zonder wand) en een Tarzan swing, dwz een vrije val en de jungle ingeslingerd worden. Tot slot de Superman: hangend als Superman aan de kabel. Mooie tour.

Beter dan dat wordt het niet in Monteverde was onze gedachte. Daarom na de tour in de auto gesprongen en naar Samara gereden aan de Pacific kust (3 uur rijden). Hier een leuke lodge genomen en lekker een dag uitgerust. Beetje lezen, zwemmen, eten etc. Totaal twee nachtjes. Dorpje was rustig, erg relaxt.

Vanochtend naar het Arenal gebied gereden. Om precies te zijn La Fortuna, aan de voet van de vulkaan. Hele mooie rit. Langs een groot binnenmeer, prachtige vergezichten, de natuur is hier beeldschoon. Weinig toeristen wat wij ook zeer kunnen waarderen.
Morgen waarschijnlijk naar de hotsprings en ´s avonds kijken of er lavastroom te zien is....
Wordt vervolgd...

Groetjes,
Sophia en Mark.

PS De muggen zijn eruit: Hollands bloed is lekkerder dan Costa Ricaans bloed.

• 05 Mei 2010 - 10:18

Mark:

Echt leuk om jullie verhalen te lezen. Ergens komt het me ook wel bekend voor, vreemd he??:)
    Heel veel plezier nog.

groet,