Aangekomen in het warrme Mexico - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van Soof - WaarBenJij.nu Aangekomen in het warrme Mexico - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van Soof - WaarBenJij.nu

Aangekomen in het warrme Mexico

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

13 November 2011 | Mexico, Chichén-Itzá

Hallo allemaal.

Met een zeer belabberde internet verbinding proberen we ons eerste verhaaltje te posten.

Za. ochtend om 5h op Schiphol om om 07h30 te vertrekken. Na tien uur vliegen geland op Cuba voor een tussenstop. Aldaar een uurtje moeten wachten en weer doorgevlogen naar Cancun. Daar kwamen we aan om 2h plaatselijke tijd. Hele reis maar viel allemaal mee.

Eenmaal bij de sucurity check aangekomen mochten we nog op een knopje drukken: groen=doorlopen, rood=je bent de sjaak en mag je hele rugzak leegtrekken. Wij drukten groen tot onze opluchting. Buiten stonden alle zenuwachtige bus en taxironselaars klaar om ons een derde oor aan te naaien. En jawel, dat is ze ook gelukt. We zouden na 20 min. vetrekken maar de chauffeur vond het nodig nog meer sukkels te vinden voor in zijn busje. 20 min. werd natuurlijk een uur. Nog eens een uur met de rijdende vrieskist door Cancun naar het oude centrum voor ons hotel. Op de luchthaven zei onze chauffeur dat hij precies wist waar ons hotel zat, eenmaal in Cancun begonnen we daar aan te twijfelen toen hij ons vroeg waar het hotel moest zitten. We hebben het gevonden, alles toch goed gekomen.

Eenvoudig maar goed hotel in de buurt van het busstation. 's Avonds een wandeling en hapje eten. Mexicaans uiteraard, enchillada's en biefstuk maar had ook leer kunnen zijn. Anyway, het smaakte en gelukkig stond er wat te drinken naast. Enfin met alle tijdverschil (7u) en de hele reis zijn we vroeg naar bed gegaan.

Vandaag lekker ontbeten in een biologisch eethuis, net even wat te veel van alles. Daarna de bus gepakt naar Chichen Itza (3 uur). Bekend om de Maya ruines. Zitten nu in een hotel vlakbij. Morgen gaan we vroeg naar de ruines om alle leipe toeristen voor te zijn. Dat zullen we nog wel eens zien.
Gaan nu even verder met genieten aan het zwembad van een Coronaatje en de warme zon.

Groetjes, Adios,
Sophia en Mark.

• 13 November 2011 - 23:43

Sanne:

Hele fijne vakantie!!
    Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan doen. Ga jullie volgen. X

• 14 November 2011 - 10:12

Irene Cabri:

Hallo, fjn om wat te horen, jullie hebben alweer heel wat achter de rug in zo'n korte tijd. Maar geweldig toch alles anders dan thuis.
    Hier alles goed katjes ook!.
    Liefs, tot de volgende keer. Max en I.

• 14 November 2011 - 20:24

Shira :