Grand Canyon / Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu Grand Canyon / Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

Grand Canyon / Scottsdale

Blijf op de hoogte en volg Soof

12 Juni 2013 | Verenigde Staten, Scottsdale

Hallo allemaal,

Bij aankomst in Flagstaff eerst maar eens wat aan ons warenonderzoek gedaan. Dat wil zeggen, een burger van Wendy's getest. Smakelijk burgertje hoor, een acht. Daarna snel een motel opgezocht. Uiteindelijk gelukt om een kamer te boeken voor een enigszins schappelijke prijs bij een zeer middelmatige tent. Al snel bleek de airco kapot in onze kamer en die is niet overbodig bij 40C. Als oplossing konden wij een fan krijgen want het hele hotel was volgeboekt. Oh ja joh? Volgens mij hadden wij zojuist keuze uit twee kamers gekregen. Lang verhaal kort, wij die andere kamer met werkende airco, de manager kwaad. Niet ons probleem. Onderwijl waren we aan de praat geraakt met de buren, een gepensioneerd stel met kleinzoon uit Kansas. Waren heel geinteresseerd in ons. Kleinzoon vroeg of Holland in Afrika lag en opa en oma waren ervan overtuigd dat Nederland in Scandinavie lag. Maar was leuk om verhalen uit te wisselen.

Volgende dag, grote dag: Grand Canyon. Wij hadden een helicoptervlucht geboekt. Dus, om 11h stonden wij op Tusayan Airport, ready for takeoff. Om 11:30 was het dan zover, kleine Leyla bij papa op schoot, Sophia voorin naast de piloot. Helikopter zat niet vol, slechts vier passagiers. We vlogen eerst over een bos, behoorlijk stuk in matig tempo en opeens..... daar is de Grand Canyon. Onvoorstelbaar wat je ziet, zo enorm groots. Niet te beschrijven zo mooi en dan nog eens vanuit een helikopter. In totaal een half uur deden we over de the North Canyon Tour. Fantastisch! Daarna hebben we nog enkele viewpoints bezocht om wat mooie foto's te maken.

Na de Grand Canyon zijn wij weer in de auto gesprongen voor een rit naar onze volgende bestemming, Sedona. Sedona is een heel mooi plaatsje omringd door roodgekleurde bergen. Hier zijn we een nachtje gebleven, hebben we wat rondgekeken en zijn we vervolgens weer verder gegaan naarScottsdale. Dit is een voorstad van Phoenix, waar veel betaalbare resorts zitten en waar je lekker kan relaxen in het zonnetje. Dat is nou precies waar we aan toe zijn. Onderweg zijn we nog bij een outlet center met allerhande factory stores gestopt en dat is waar het noodlot toesloeg. Onze tweede camera plotseling verdwenen! Met daarop, nog veel erger, de foto's van de Grand Canyon, die we nog niet hadden gebackup-ed. Paniek! We hebben de videosurveillance laten checken van het pleintje waar we even hadden gezeten, we zijn bij winkels gaan navragen, helemaalniets. Laatste winkel waar we zijn geweest ook niets, toch zijn we terug gegaan om ook daar de videobeelden te bekijken. Daar nog eens goed rondgekeken en opeens ziet Sophia de camera liggen. Hoe het kan weten we nog steeds niet, is ook niet meer belangrijk, we waren in ieder geval ongelofelijk blij om hem terug te hebben.

Opgelucht zijn we in Scottsdale aangekomen, in een fraaie bungelow. Het is hier vreselijk heet: 43C, maar we zitten vlakbij het zwembad. Er zitten nauwelijks mensen in het resort, dus heerlijk rustig. Morgens lekker zwemmen met Leyla en middags gaan shoppen in de grootste mall van de south-west. Hier hebben we gelijk weer een hoofdstuk toegevoegd aan ons onderzoek: de burger van Johnny Rockets. De ambiance is leuker dan de burger: een 6,5.

We blijven nog in Scottsdale tot donderdag om te relaxen. Daarna reizen we weer door naar San Diego.

Groetjes,
Sophia, Leyla en Mark.

• 12 Juni 2013 - 13:20

Irene:

hallo, we hebben erg gelachen om jullie warenonderzoek, nog fijne dagen, het schiet alweer op!.

liefs, Max en Irene.

• 12 Juni 2013 - 16:57

Erik Verhagen:

Leuk dat jullie hebben gevlogen ! en nog best lang ook, ik ben zo stom geweest mijn emailadres uit jullie adreslijst te wissen, kan je die weer ff toevoegen ? fijne voortzetting Erik

• 12 Juni 2013 - 22:37

Sanne:

Wat een geluk zeg!!! Dat jullie die camera weer gevonden hebben!!!
    Ik schrok al toen ik las dat nu ook de 2e weg was... Maar gelukkig hebben jullie m weer.

Gaaf dat jullie de helicoptervlucht gedaan hebben.
    Aan de noord of zuidkant?

Wisten jullie trouwens van te voren dat het daar nu zo heet is?
    Ik hoop in sept wat minder:)

Geniet lekker van jullie resort!!

Xx