San Diego / Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu San Diego / Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

San Diego / Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Soof

17 Juni 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo allemaal, Zojuist voor het laatst genoten van de Amerikaanse cuisine, maar weer eens een filiaal opgezocht van onze vrinden van de Denny's. Eerder vandaag hebben we met pijn in ons hart de sleutels ingeleverd van onze Chevy (snik). We zitten nu met een brok in ons keel in een hotel op het vliegveld LAX. Kortom, het zit er op! Na het relaxen bij het zwembad en het zonnen bij 45C in Scottsdale zijn we verder gegaan naar San Diego. Leuke stad. Redelijk overzichtelijk centrum. We hebbeb daar een behoorlijk stuk rondgewandeld. Naar oa Seaport Village, Gaslamp Quarter en Horton Plaza. Zeg maar de buurten waar het allemaal om draait. Onze auto hadden we pal naast een vliegdekschip geparkeerd.Dat schip ligt daar aan de kade en is te bezichtigen. Leek ons minder handig met kinderwagen. We hebben het amerikaanse patriottisme aan ons voorbij laten gaan. Middags zijn we nog even naar het oude deel van San Diego gereden, lijkt op een Mexicaans dorpje. Gisteren zijn we van San Diego naar Los Angeles gereden, zou slechts 2,5 uur in beslag nemen. Wat een drama. Een en al file. We hebben nog een stukje langs de kust geprobeerd, dat ziet er leuk uit, je gaat door allerlei fraaie kuststadjes (bijv. Laguna Beach) maar was ook belachelijk druk. Dat zou ook nog 100 miles zo door gaan Uiteindelijk bij LA uitgekomen, verschrikkelijk wat een drukte. 7-baans wegen en helemaal vol! Na een korte stop in ons hotel in Inglewood, de bijlmer van LA, zijn we weer op pad gegaan om iets te eten om naar een uitzichtpunt te gaan. Het Griffith Observatory biedt een mooi uitzicht over de stad, met name als het donker is. Aangezien het nog niet donker was, zijn we eerst naar Rodeo Drive gegaan om daar eens rond te kijken. Dure auto's, dure winkels, veel chinezen en arabieren. Was grappig. Daarna naar het Observatory. Enorme tocht weer door de stad en eenmaal daar een enorme file van auto's. Er waren meer mensen op het idee gekomen. Overigens zit daar ook het Greek Theatre waar gisteravond Barry Manilow stond te kwelen. Dus nog meer drukte. Uitkijkpunt was leuk. Vanaf daar kan je ook goed de Hollywood sign zien, als het licht was geweest. Ze hebben in Amerika zo ongeveer alles verlicht, maar die paar letter was ze net te veel! Bij het Observatory bleek ook een amateur sterrenkijk avondje aan de gang. Mensen hadden hun kijkers opgesteld en belangstellenden konden daar doorheen kijken naar ondermeer Maan en Saturnus. Hebben we gelijk ook gedaan. Avonds op de terugweg naar het hotel weer een stukje file en toen hadden we LA wel gezien. Die drukte ontneemt je alle zin om ies te gaan doen. Vandaag laat opgestaan, uitgebreid ontbeten en richtinghet vliegveld gegaan om de auto in te leveren en in te checken bij het Raddison hotel. Vervolgens de rest van de middag nog gerelaxed. Morgen ochtend rond 9u hebben we een vlucht van 5,5 uur naar New York en daarna een vlucht van 7,5 uur naar A'dam. Als alles volgens schema gaat. Bedankt voor het meelezen en voor de leuke reacties. Ook deze reis was weer fantastisch. Groetjes, Sophia, Mark en Leyla.

@ Sanne: Gelukkig de 2de camera niet kwijt. Enne die warmte wisten we wel van tevoren in het zuiden. We ZIjn namelijk in Scottsdale geweest, ligt bij Phoenix en daar was het extreem warm. De warmste plek waar we geweest zijn. Maar jij gaat daar niet naartoe dus zal je aangenamer hebben x

• 17 Juni 2013 - 11:37

Shira Verhagen: