Yosemite / Mammoth Lakes - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu Yosemite / Mammoth Lakes - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

Yosemite / Mammoth Lakes

Blijf op de hoogte en volg Soof

31 Mei 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Hallo allemaal,

Gisterenochtend begonnn met waffles als ontbijt bij ons Motel in Monterey.Daarna inpakken, wat een behoorlijke klus is iedere ochtend. Ook al gaat niet iedere avond de auto leeg, toch ligt er steeds weer een enorme berg spullen in de kamer.

Enfin, auto gepakt en naar het centrum van Monterey gereden, naar CanneryRow. Dit is een van de bekendste straatjes, hier werd vroeger de vangst ingeblikt. Inmiddels is het een toeristisch straatje met winkeltjes, maar leuk om te zien. Aldaar gelijk bakkie gedaan bij de Starbucks. Van daar uit zijn we verder gereden naar het begin van de 17 miles drive. Deze rit loopt langs de kust van Monterey naar Carmel en staat bekend om z' n prachtige uitkijkpunten. Hele stuk is privaat en moet dus voor betaald worden.

Was inderdaad een mooi ritje. Niet alleen de mooie omgeving maar ook de fraaie huizen die er staan zijn prachtig. Langs deze rit ligt tevens de bekende golf club van pebble beach. Halverwege zijn we even gestopt voor een picknick aan het strand. Broodjes van Subway meegenomen, dus was prima. Er gingen echter een paar keppeltjes uitgebreid koosjer staan BBQ-en, zo ongeveer onder onze neus. Daar zaten wij een beetje beteuterd naast met ons broodje.
Anyway, eenmaal in Carmel zijn we het stadje even doorgelopen. Mooi plaatsje, vrij chique en welgesteld. Hier is de Clint nog Mayor van geweest.

Inmiddels was het drie uur middags en zijn we met de auto richting Merced gegaan. Een rit van ca. 3 uur. Deze plaats was onze tussenstop voor Yosemite National Parc. Wederom mooie rit, mooi landschap.Onderweg nog even gestopt voor ons vergelijkend warenonderzoek bij Jack in the box. Prima burger, een 7+. Gedineerd, als we het zo mogen noemen, bij John BearDiner. Porties vielen nog mee, de smaak ook.
In Merced, wat verder niets bijzonders is, hebben we een Ramada Motel opgezocht, is nog betaalbaar. Eerste kamer die we kregen leek meer op een crackhouse dan op een hotelkamer. Er hing ook een lucht alsof de lijken net waren opgeruimd. Die kamer hebben we gelijk maar weer omgeruild voor een iets betere.

Vandaag bijtijds gaan rijden richting Yosemite. Toch weer ca. 3 uur rijden.Eerst ontbeten bij een tentje in Mariposa en gelijk maar weer eens getankt. Onze mooie bak zuipt nogal, maar voor een euro per liter klagen we niet.
Met de navigatie reden we vanzelf het national parc binnen. Drukte viel enorm mee. De rit ernaartoe was al mooi, maar in het parc was het helemaal indrukwekkend. Je ziet al vrij snel de loodrechte wand El Capitan waar gekken tegenop klimmen. In het parc hebben we een aantal uitzichtpunten bezocht en we zijn een stuk gaan wandelen met Leyla in de rugdrager, vond ze prachtig.Je kan er een week vullen met wandelingen maardie tijd hebben we helaas niet. We hadden de mooiste dingen gezien en dus zijn we weer verder gegaan. Richting Mammoth Lakes, onze tussenstop richting Death Valley. Ook weer ca. 2,5 uur, de afstanden zijn hier flink en de snelheid is heel beperkt. Wel weer door schitterende natuur gegaan.

Zitten nu in Mammoth Lakes in een Motel. Leyla slaapt eindelijken wij schrijven een stukje. Morgen relaxed richting een plaatsje voor Death Valley....

Groetjes, Sophia, Mark, Leyla.

• 31 Mei 2013 - 10:54

Sanne:

Hoi Soof en Mark,

Super leuk om jullie verhalen te lezen!!
    Nu natuurlijk nog leuker omdat wij die reis over
    3 maanden ook gaan maken.

Het gaat dus goed met Leyla? Valt het jullie mee?
    Jullie wisten natuurlijk niet hoe het zou zijn met
    Jullie kleine meid erbij;)
    Alleen heel veel spullen dus:)

Gave auto hebben jullie trouwens!!
    Jullie hadden eigenlijk ook een ford escape toch?
    Mochten jullie een andere kiezen of stond deze al klaar?

Heel veel plezier!!!
    Ik lees met jullie mee:)

Xxx

• 31 Mei 2013 - 14:10

Irene En Max:

Hallo, fijn om weer wat te lezen, het lijkt me een fantastisch mooie route, dit hebben we ook gehoord van Thijs en Ria, die hebben de zelfde route gemaakt, maar dan in groepsverband.
    Zij vonden het ook geweldig.
    Geef Leyla een dikke kus van opa en oma!!, en voor jullie natuurlijk ook.

Liefs, nog veel plezier en lekker eten.