Chillen in Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Soof - WaarBenJij.nu Chillen in Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Soof - WaarBenJij.nu

Chillen in Luang Prabang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

19 November 2010 | Laos, Luang Prabang

Hallo Allemaal,

Even terug... Zijn na een vlucht van 11 uur aangekomen in Bangkok. Vreselijk vlucht, niet geslapen, Boeing uit 1950, geen beeldschermpjes in de stoelen, de opa van Jokertje (Oh Oh Cherso) naast Mark. Natuurlijk niet echt de opa maar wel dezelfde onsamenhangende verhalen in het Haags, geen touw aan vast te knopen. Bloed irritant.

Enfin, aangekomen in bloedheet Bangkok. Taxi opgezocht richting ons hotel aan Sukhumvit Road. Leuk hotel in een drukke wijk. Even bijgeslapen daarna lekker de stad in gegaan. Paar warenhuizen bezocht, lekker gegeten, beetje rondgelopen en weer vroeg naar bed. Volgende dag om 04:00 uur op voor een vlucht naar Udon Thani (Noord Thailand), onze tussenstop naar Luang Prabang. Rechtstreeks zat er helaas niet in, dit was de enige optie.

Goeie vlucht (Air Asia), half acht vanuit Bangkok vertrokken, half negen in Udon Thani. Van daar uit naar het busstation om even lekker anderhalf uur te gaan wachten op de bus naar de grensplaats Nonkhai. Uurtje met de bus naar het busstation, vervolgens een Tuk Tuk naar de friendshipbridge: de grens met Laos. Door de douane en grens over met de bus door naar de grenspost van Laos. Aldaar paspoort en nodige papieren inleveren aan loketje 1, vervolgens een prachtig visum via loketje 3 weer retour. Allebei $35 lichter. Toen een Tuk Tuk geregeld naar het vliegveld van Vientiane (hoofdstad Laos). Daar hadden wij een vlucht naar Luang Prabang. Was even spannend of we het zouden redden maar het is op tijd gelukt.

Daar weer inchecken en douane. Dat was inmiddels de zoveelste keer paspoorten trekken. Het is dan ook niet raar dat je die dingen per ongeluk een keer verwisseld. Zodoende ben ik (Mark) op het paspoort van Sophia door de douane gegaan en zij op die van mij, zagen wij toen we er doorheen waren, Ha Ha!

Weer een vlucht in dit keer een klein propellor vliegtuigje, 50 min. Daar weer een minibus richting Luang Prabang. In een internet tentje een hotel gezocht, uiteindelijk allemaal gelukt. Erg lange dag. 's avonds lekker eten en een foot massage als aflsuiter.

Luang Prabang is een schitterend plaatsje, staat op de Unesco lijst en niet voor niets. De Franse invloeden zijn heel goed terug te zien in de prachtige koloniale gebouwen, de bakkerijtjes, de crepes etc.

Vandaag zijn we 's ochtends met een paar huurfietsen het stadje rondgeweest, het ligt aan de Mekong rivier. Werkelijk schitterend. Heel sfeervol. Een mooie tempel bezocht maar ja, dat hebben we vaker gezien... 's Middags een Tuk Tuk gehuurd om de Kuang Si watervallen te bezoeken. Erg fraai, mooi groen water, lijkt net een tropisch zwembad van Center Parcs. Het weer is niet te heet, toch 30 graden, 's avonds koelt het goed af. Helemaal goed.

Morgen willen we om 0600 uur gaan kijken hoe de monniken hun kleefrijst ontvangen van de lokale bevolking. Schijnt een mooi gezicht te zijn. We'll see. Daarna zijn we van plan om de Mahout course te doen: Olifanten training. Na deze training ben je officieel een olifanten whisperer...

That's all for now. Het is genieten in Laos. Wat een relaxt land!

Tot snel....

Groetjes,

Sophia en Mark.

• 19 November 2010 - 18:26

Jeroen & Shira:

Nooit verwacht dat jullie 'verwisseld' zouden worden...
    Geniet van Laos!
    Liefs van ons vieren

• 20 November 2010 - 09:52

Irene:

Hallo, fijn om wat te horen, dit was al een avontuur!.
    Alles goed met de katjes, tot de volgende keer.
    Liefs, I.