Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Soof - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Soof - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

05 December 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal,

Tijdje niets laten horen, we ware te druk met relaxen op het eiland.

Wat we al aangaven we hadden woensdag om 07:00 een taxi naar de grens met Thailand. Ging lekker snel, veel sneller dan de bus, binnen twee uur stonden we aan de grenspost van Cambodja. Daardoor rustig bij de grens. Ging allemaal voorspoedig. Daarna een stukje lopen naar de Thaise grenspost, arrivalcard invullen en de grens over. Aldaar een tuk tuk genomen naar Arranya Prathet, het buststation voor het vervolg. De bus zou er om 10:00 staan, wij dachten wat gaat het gesmeerd... Blijkt dat de aziaat graag uit z'n nek lult. Deze bus kwam om 11:45! Bleek ook nog eens een discobus te zijn. Dwz snoeiharde muziek en schaarsgeklede dansende dames op de tv. Sophia zat onder de boxen en dacht ik ga even vragen of het wat zachter kan. De chauffeur zette hem met een kwaaie kop gelijk uit. Da's geregeld. Zou een directe verbinding zijn naar Trat met een stop in Chantaburi (4 uur)Mooi niet, in Chantaburi lagen onze tassen op de stoep. Daar konden we 1,5 uur later weer een bus nemen naar Trat. Wij hebben een taxi gedeeld met een paar engelsen, direct naar de pier. Rond 17:15 waren we bij de pier en om 17:45 ging de boot naar Koh Chang. Daar nog een taxi naar het hotel. Pfff..wat een reis weer, gelukkig de laatste echte lange reis.

Tassen neergegooid en lekker eten. Daarna onze benen in een bak met vissen laten zakken om de dode huidcellen te laten wegknagen (dr. fish). Erg grappig. Daarna nog een lekker massage en we waren weer helemaal het mannetje.

Afgelopen dagen hebben we bar weinig gedaan. Dat was ook de opzet. Boekie lezen, zwembad, strand, eten, filmpje, etc. Nog een paar scooters gehuurd en het hele eiland rondgeweest. Het is een prachtig eiland met bergen en veel begroeing. Echt een tropisch gevoel. Het is hier bloedheet, plus 35C.

Morgen alweer laatste dag op het eiland. We hebben onze tickets om laten zetten naar de middag. Daardoor zullen we rond 14:45 aankomen in bangkok. We gaan een goed hotel boeken om de vakantie daar af te sluiten. Dinsdag hebben we dan nog de hele dag in Bangkok om ons te vermaken, wat wel gaat lukken. 's Nachts dinsdag op woensdag om 02:30 vliegen we weer naar het koude NL, als alles meezit.

Bedankt voor het meelezen en de reacties. We hebben weer een geweldige vakantie gehad. Veel gezien en gedaan.

Groetjes,
Sophia en Mark.

• 05 December 2010 - 08:21

Irene:

Fijn om weer wat te horen, je moet geen haast hebben daar!, gelukkig hadden jullie dat niet!. Maar alles is weer op z,n pootjes terecht gekomen.
    Heerlijk voor jullie zo,n paar relaxte dagen heb je wel nodig.
    Nog hele fijne dagen, en een goede reis home.
    Lieve groeten, Max en Irene.

• 05 December 2010 - 15:04

Jeroen & Shira:

Jammer voor jullie dat het er bijna op zit. Bereid je voor op het koude Nederland.
    Alvast een goede terug reis gewenst!
    X