Aangekomen in the Capital (Vientiane) - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Soof - WaarBenJij.nu Aangekomen in the Capital (Vientiane) - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Soof - WaarBenJij.nu

Aangekomen in the Capital (Vientiane)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

24 November 2010 | Laos, Vientiane

Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje, dit keer vanuit de hoofdstad Vientiane. Hoofdstad is een groot woord, het is meer een groot dorp, stoffig, geen hoogbouw. Gisteren om 13:30 de bus gepakt van Vang Vieng naar Vientane. Mooie rit, hele mooie omgeving en leuke kleine dorpjes. Rond 18:00 werden we in het centrum gedropt met de boodschap: en nu die bus uit! Iedereen als hongerige gieren achter z'n rugzak aan, zo ook wij. Konden we die van Sophia niet vinden. Paniek! Was gelukkig van korte duur. Bleek dat een grappenmaker de rugzak via de andere kant van de bus eruit had gehaald en daar had neergekwakt.

Wij hadden al een hotelletje geboekt en dat zat vlak bij de plek waar we gedropt waren. Heel goed! Daarna maar even en hapje eten. Vlakbij de rivier zaten allerlei leuk uitziende stalletjes met grote BBQs. Wij namen plaats. Voor Sophia een grilled fish, voor Mark de grilled chicken. Dat beloofde wat, wat uitgestald lag zag er namelijk erg goed uit. Helaas dat viel tegen. Voor Mark een bord met een paar kippebotjes, voor Sophia een vis met alles er nog in en de fried rice werd voor het gemak maar even vergeten. Hier was men duidelijk bezig met mensen ronselen in plaats van lekker eten voorschotelen. Jammer, volgende keer beter.

Vandaag gaan een paar fietsen huren om de plaats te verkennen. Rond acht uur hopen we in de slaapbus te stappen voor een nachtrit naar 4000 islands, in het uiterste zuiden. Tot dan maar weer...

Groetjes Sophia en Mark.

• 24 November 2010 - 10:17

Jeroen & Shira:

Is de uitslag op Sophia haar benen al minder?
    Goede rit toegewenst naar de 4000 Islands.
    Liefs, Shira

• 26 November 2010 - 16:33

Ann En Piet V.:

Hallo,
    Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten samen, ook al zit het niet altijd mee. Dat is de juiste instelling voor zulke reizen. Veel liefs, hier is alles goed.
    Mapa