San Fransisco / Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu San Fransisco / Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

San Fransisco / Monterey

Blijf op de hoogte en volg Soof

29 Mei 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Hallo allemaal,

Eindelijk tijd vooreen verhaaltje. Afgelopen zaterdagop hetvliegtuig gestapt richting Chicago. Vlucht van 9 uur, verliep allemaal goed en op tijd. We hadden plaatsen in het middenpad zonder mensen voor ons, met een zee aan beenruimte en ee stoel extra. Inderdaad, die plaatsen die mensen met kleine kinderen altijd hebben :-) Leyla heeft daar lekker kunnen spelen, slapen ging minder. Van de 9 uur heeft Leyla ca. 9 minuten geslapen.

Op Chicago een tussenstop van 2,5 uur, wat vrij vlot ging omda onze bagage er weer uit ging en we wederom door alle beveiliging moesten. Er werden zelfs samples genomen van Leyla d'r voeding en gescand. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat we aanmerkelijk minder goed zaten dan op onze eerste vlucht. Op elkaar gepropt en Leyla lekker slapen bij mama. Sophia heeft stil moeten zitten! Ha ha. Sophia kan veel, maar stilzitten....

Uiteindelijk na bijna 5 uur aangekomen op SF airport. Kapot uiteraard maar nog fijn een have dag te gaan (klok 9u terug). Wel een zeer fraaie auto meegekregen van Alamo, een Chevrolet Traverse. Enorm groot en blijken weook ndig te hebben met alle zooi die we bij ons hebben. Hotel was gereserveerd en vlakbij de airport. Eindelijk naar bed.

Volgende dag eerst een Amerikaans ontbijt gaan eten. Dwz 1 ontbijt voor ons drie. Bleek ruim voldoende. Daarna naar het centrum van SF, met de metro, parkeren is lastig in de stad. Eenmaal aangekomen eerst een broek halen bij Macyś voor Sophiaomdat ze er net uitgescheurd was. Daarna naar Chinatown gelopen en geluncht in een Chinese vreetschuur waar de Chinezen zelf ook (on)smakelijk eten. Goeie tent. Daarna naar Pier 39, grote touristische kermis maar wel leuk. Veel gelopen en prima dagje in S.

Gisteren eerst morgens naar Alcatraz. Dit keer met de auto naar SF en naar Pier 33 gelopen om op de boot te stappen naar het eiland .Met de audio tour was het erg leuk. Al met al paar uurtjes doorgebracht. Middags met de auto naar Lombard straat en vanaf gereden. Dit is het meest kronkelige straatje ter wereld, naar he schijnt. Daarna naar de painted ladies gereden, de gekleurde huisjes uit de serie Full House. En toen was het mooi geweest en zijn we naar een mall gereden om spullen te gaan kopen. Daar bleek dat we onze camera kwijt waren. Weer terug naar de painted ladies gereden en de boel uitgekamd. Helemaal niets! Camera pleite en dus ook de eerste foto's. In mineur naar het hotel gereden.

Vandaag alsnog naar de mall voor inkopen en daarna naar Golden Gate bridge. Een en al mist op de weg er naar toe. En plotseling kom je de bocht om en zie je die brug. Bijna vrij van mist, heel mooi gezicht.

Daarna hoog tijd om SF achter ons te laten en weer eens verder te gaan, op zoek naar wat warmer weer. Zijn zojuist in Monterey aangekomen. Net bij Denny' s gegeten, dag zit er weer bijna op. Leyla doet het erg goed, ze kan het goed vinden met de amerikanen. Morgen Monterey en omgeving verkennen....

Groetjes Sophia, Mark en Leyla.

• 29 Mei 2013 - 09:21

Erik Verhagen:

Hi there, veel plezier & keep us posted ! grtn uit Flowerdale

• 29 Mei 2013 - 09:37

Wouter:

Hey Soof en Mark,

Klinkt goed zeg jullie trip (afgezien van de camera!)... Geniet ervan met z'n drietjes!

• 29 Mei 2013 - 12:31

Irene:

Hallo, fijn om wat van jullie te horen en dat het met Leyla zo goed gaat. Hoop voor jullie dat het weer ook wat beter wordt. Hier alles o.k., ook met de katjes!!.
    Tot het volgende bericht, wel leuk dat dit kan op deze manier, zo reizen wij ook een beetje mee.

Liefs, Pappa en mamma.

• 29 Mei 2013 - 20:43

Brigitte:

Hoi lieverds,

Fijn om te horen dat het goed gaat met de kleine dame.
    En weer heel leuk om op deze manier de reis met jullie "mee" te beleven.
    Nog heel veel plezier en hamburgers toegewenst.
    Dikke kus, Steef, Brigitte, Tom en Sophie