Death Valley / Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu Death Valley / Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Soof - WaarBenJij.nu

Death Valley / Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Soof

02 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo allemaal,

We zijn in Las Vegas!!! Rond vijf uur in de middag gearriveerd.We zitten in een Best Western, beetje aan de buitenkant, morgen willen we naar een hotel verhuizen aan de Strip.

Eergisteren zijn we morgens vanuit het wintersport plaatsje Mammoth Lakes vetrokken richting Lone Pine, onze tussenstop vlak voor Death Valley. Na een uurtje zijn we gestopt in het plaatsje Bishop om inkopen te doen en om de tank weer eens vol te gooien. Je hebt daar ook een Hollandse bakker zitten die erg bekend is in de regio. Zijn we gelijk langs gegaan voor de lunch. Was een mooie zaak en een enorme drukte van Amerikanen die in de rij stonden voor een belegde hollandse boterham.
Na Bishop nog twee uurtjes rijden naar Lone Pine. Dit plaatsje zit aan de voet van Mount Whitney, de hoogste berg van Noord Amerika. Het landschap is dan ook ronduit spectaculair. Na ons vergelijkend warenonderzoek, dit keer Carl' s Jr. (ook 7+), zijn we richting de Alabama Hills gereden. Was slechts 10 min. rijden. Je hebt daar enorme rotsformaties die er heel on-aards uitzien, lijken wel gestort (Jochem?). Zeer de moeite waard! De dag in Lone Pine afgesloten in het plaatselijke restaurant met een prime rib en de meatloaf.

Vandaag vroeg opgestaan om te vetrekken naar Death Valley. Na ca.twee uur rijden passeerden we het bord Death Valley al, maar dat is pas het begin van de rit. Het landschap is adembenemend mooi. Een landschap wat je nergens anders tegenkomt. Wat de naam al doet vermoeden groeit er niet heel veel, leeft er niet heel veel en is het er verschrikkelijk heet. Het heetst
wat wij vandaag gemeten hebben was 118graden Fahrenheit (48C). In de auto met de airco niets aan de hand, buiten de auto niet te harden .We hebben hier alle belangrijke sites bekeken, zijn oa op het laagst punt van het westelijk halfrond geweest: 86 mtr. onder de zeespiegel. Uiteindelijk rij je het parc vanzelf weer uit, in ons geval richting Las Vegas.

Daar zijn we nu, na een rit van drie uur. Hebben net al een rondje gemaakt langs de strip met de auto. Gekkenhuis. Je kijkt echt je ogen uit. Zoals gezegd gaan we morgen een echt hotel betrekken en zullen we de Strip bij daglicht gaan bekijken.

Groetjes, Sophia, Mark en Leyla

• 02 Juni 2013 - 09:22

Stefan:

Hoe is de Big Kahuna Burger?? Ben erg nieuwsgierig naar jullie Vegas verhalen.
    Veel plezier en niet te veel vergokken.
    Evel Lednewz

• 02 Juni 2013 - 11:28

Irene:

Wat een mooie foto's!!, zo te zien smaakte de burger prima!!.

Is de hitte in Las Vegas wat minder?.

Veel plezier daar.

Liefs, Max en me.

• 02 Juni 2013 - 21:13

Shira Verhagen:

Klinkt allemaal erg goed!
    Niet stiekem trouwen in Las Vegas .... :-)

Geniet van jullie reis!

Groetjes van ons vieren

• 03 Juni 2013 - 10:40

Tinus Coppers:

Ik zeg: nu nog Joe Pesci & Ace op de achterbank!
    En Krelis, check ff jouw email op live.nl...