aangekomen in Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Soof - WaarBenJij.nu aangekomen in Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Soof - WaarBenJij.nu

aangekomen in Vang Vieng

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

21 November 2010 | Laos, Vangviang

Hallo luitjes

Daar zijn we weer. Net aangekomen in Vang Vieng. Vanmorgen om 09:30 uur vertrokken met de bus van Luang Prabang. Wij hadden al wat verhalen gehoord da het een helse busrit moest zijn, dus we waren voorbereid.
Precies op tijd vertrokken. Tijdens de rit gigantisch veel haarspeld bochten. Ongeveer na een uur rijden kwamen we een andere bus met lokale bevolking tegen die vette pech hadden met hun bus. Wij stopten hiervoor met als gevolg dat alle mensen vanuit die bus met al hun spullen in onze bus kwamen, met al hun spullen bedoelen we dan ook echt alles. Tassen, balen met rijst werden in ons gangpad neer gekwakt. Vervolgens ging er nog alles onder en op de bus. Enfin de rit ging verder na ongeveer een half uur.

Wat een uitzicht hebben wij gehad, werkelijk schitterend, giga hoge bergen mooi groen en de dorpjes. Af en toe afremmen voor een paar loslopende buffels op de weg en het toeteren ging maar door geweldig. Om 17:00 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in Vang Vieng, was wel weer genoeg voor vandaag dus blij dat we er zijn.

Vang Vieng het tube paradijs voor de backpackers. Tuben is zeg maar in een grote binnenband van een tractor en dergelijke de rivier afdrijven. Nou gaat het hier de meeste mensen niet alleen om het lekker dobberen, maar vooral veel zuipen. Bedoeling is dat je een aantal KM de rivier afdrijft en lang veel barretjes aan de oever komt. Hier woord je dan naar binnen gehaald om emmers drank achter over te slaan en te slingeren aan allerlei swings die aan de bomen hangen. Wij houden het maar bij het lekker dobberen in de rivier.

Wij hebben nu 2 nachten in een leuk hotelletje Inthara.

Groetjes maar weer

PS Herman van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Lindsey helaas geen MC flurrys hier
eet er maar eentje voor mij

• 21 November 2010 - 10:55

Brigitte:

Grappig, we (Sophie en ik) hebben net gereageerd op jullie vorige verslag, ze heeft het trouwens helemaal zelf gedaan, en daar is al een volgend verslag. Nog bedankt voor jullie cadeau.
    Rijst etc. in de bus gelukkig geen kippen of ander levend beest, zoals je in reisprogramma's soms ziet. Veel plezier daar.

groetjes Brigitte

• 22 November 2010 - 10:31

Irene:

Hallo, het lijkt me allemaal fantastisch,
    vooral ook de mensen en wat je allemaal tegenkomt onderweg.
    Hele fijne dage daar.
    Liefs, Pa en ma Cabri.