Monniken en olifanten - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Soof - WaarBenJij.nu Monniken en olifanten - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Soof - WaarBenJij.nu

Monniken en olifanten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

20 November 2010 | Laos, Luang Prabang

Sabaidee (Hallo),

Dat was een lange dag vandaag. Vanochtend om 04:45 opgestaan om te zien hoe de monniken hun eten krijgen van de lokale bevolking. Waarom dat niet om 09:00uur kan is ons een raadsel, maar blijkbaar begint het allemaal vroeg. Gekgenoeg waren we niet de enige toeristen, het was een enorme drukte. Verder wel mooi gezicht: de mensen zitten netjes in een rij in de hoofdstraat met eten te wachten tot de monniken in een lange rij al lopend langskomen. Ze krijgen van iedereen een beetje rijst, een banaantje etc. en dat stopppen ze in hun pannetje. Leuk.

Daarna lekker ontbeten, althans Mark. Sophia had wel besteld door een plaatje aan te wijzen maar dat wil nog niet zeggen dat je ook iets krijgt. Ja zeggen en nee doen is hier heel normaal. Anyway, lekker ontbijt. Dankzij de Fransen bakken ze hier lekkere baguetjes en croissantjes.

Vervolgens hebben we een olifanten tourtje geboekt. Normaal ga je dan in een groepje een hele dag op pad met allerlei activiteitem erom heen. Daar hadden wij geen trek in, wij wilden olifanten wassen! Bleek toch te kunnen als je maar doordramt. Enfin, om half een de minibus naar het camp. Aldaar geen massa's, sterker nog wij waren de enige twee. Heerlijk rustig. We konden gelijk (ietwat onwennig) plaatsnemen op de nek van de olifant, vlak achter de oren. Zit hoog en een beetje ongemakkelijk, wel gaaf. Zo hebben we een uur rondgelopen door de jungle, waarbij de olifanten ook lekker de bosjes in gingen om ff te eten. Sophia heeft de haren van de olifant nog in haar benen staan.
Daarna op de olifant richting de rivier voor hun badje. Prachtig uitzicht. De olifanten liepen zo het water in waarna ze ons er af kieperden om gewassen te worden. Dat hebben we dan ook gedaan. Geweldig om in het water te staan met je eigen olifant. Daarne weer naar het kamp terug. Onze begeleiders (Mahout=trainer) hebben alles vastgelegd in circa 300 foto's!

Rest van de dag lekker gegeten, een foot massage genomen, hard aan toe natuurlijk. Net over de night market gelopen. Morgen met de Express bus naar Vang Vieng (6-9 uur rijden). Schijnt een spannende rit te zijn...
Jullie gaan het weer lezen.

Groetjes,
Sophia en Mark.

PS bedankt voor de reakties.

• 20 November 2010 - 15:36

Lindsey:

Hey Soof en Mark,

Wat een mooie verhalen!! Een hele ervarig lijkt me! Geniet er nog even van, hier missen jullie niets hoor! KOUD!!!

X Lin

• 20 November 2010 - 15:36

Jeroen & Shira:

Klinkt weer erg leuk! We zijn nu al benieuwd naar de foto's! X

• 20 November 2010 - 19:44

Pa En Ma Verhagen:

Lieve wereldreizigers,
    De start is nu echt begonnen van jullie nieuwe reis. met veel plezier gaan wij lezen wat jullie allemaal beleven. Dit weekeind logeren de vier kleinkinderen bij ons. Sophia en Mark nogmaals veel plezier toegewenst. Pa en ma Verhagen

• 21 November 2010 - 10:38

Stefan En Brigitte:

Weer een geweldig reisverslag! Cool dat badderen met olifanten en gelukkig hebben jullie de foto's nog. Wat hebben jullie al weer een hoop gedaan zeg, we zijn zeer nieuwsgierig naar het vervolg.
    Nog heel veel plezier. Groetjes Stefan en Brigitte

• 21 November 2010 - 10:48

Sophie Cabri:

ik vind het leuk voor julie en veel plusier verder nog.
    groetjes sophie

• 21 November 2010 - 10:51

Irene:

Geweldig jongens!!, wij zitten bij de katjes, gaat goed.
    Hier ook mooi weer, dag.
    gr.max en i.