lekker dagje tuben - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Soof - WaarBenJij.nu lekker dagje tuben - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Soof - WaarBenJij.nu

lekker dagje tuben

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Soof

22 November 2010 | Laos, Vangviang

Sabaidee

Sinds gisteren heb ik (Sophia) gigantische uitslag op mijn benen, niet normaal meer. Is ineens komen opzetten. Vanmorgen toch maar even naar het ziekenhuis gegaan. Aldaar een enorme drukte, allemaal mensen op stoeltjes en in rijen. Sophia schuchter naar de balie: can I see a doctor? But of course. Wij erachteraan, de deur van de dokterskamer werd opengegooid, de dokter liet z'n stethoscoop uit zijn handen vallen want Sophia moest geholpen worden. Zelfs de monnik die aan de beurt was kon even iets voor zichzelf gaan doen. Dokter loerde even naar een been, mompelde wat en begon een recept van twee A5 vol te krabbelen. Bleek mee te vallen, pilletjes en een lotion en dat voor 9,5 euro + consult. Onze vraag of het een probleem zou opleveren met Malarone (malaria pillen) werd weggehoond, er is nl. geen malaria in Laos. Alsjemenou? Bij het ophalen van de medicijnen werd de weg ook gelijk vrijgemaakt voor de 'diplomaten' uit NL. Iedereen aan de kant Sophia moet haar pilletjes hebben.

Daarna tubben. We kregen een binnenband en werden naar het begin gebracht met de tuktuk. Aldaar stonden de borrelglaasjes whiskey al klaar, wij hebben even bedankt om 11:00 's ochtends. Daarna moesten we een brug over om over te gaan tot het grotere werk: emmers met allerlei drank. Wederom bedankt voor de eer. In de band gesprongen en lekker dobberen. Heerlijk in het zonnetje met een schitterend uitzicht op de kalkstenen bergen. Onderweg worden er lijntjes uitgegooid om naar de kant te komen waar je weer een emmer mag leeg drinken en vervolgens een tarzanswing kan maken in het water of op de kant, het is maar net hoe lam je bent. Geen wonder dat er jaarlijks doden vallen bij het tubben. Wij hebben lekker een paar uurtjes (nuchter)rondgedobberd op de rivier.

Vanavond een busticket geboekt voor de slaapbus naar '4000 islands' (14 uur) in het zuiden van Laos. Een bus met echte bedden. Helaas hebben we zojuist te horen gekregen dat de bus vol is. Is heel normaal hier, zo zijn er plaatsen, zo zijn ze er niet. Onze plannen helemaal in de war maar we geven niet zomaar op. We gaan morgen naar de hoofdstad Vientiane voor een dagje en overnachting. De dag erna alsnog naar 4000 islands (hopen we).

Groetjes uit Vang Vieng.
Sophia & Mark.

• 22 November 2010 - 15:32

Jeroen En Shira:

Werkt de lotion en de medicijnen? Wordt de uitslag op Soof haar been al minder? Over gehouden aan de olifantenrit?
    Hopelijk kunnen jullie woensdag naar de 4000 Islands.
    Dikke knuffel, Shira

• 22 November 2010 - 18:16

Erik:

Hey lekker bezig jullie krijg er ook wel zijn in om weer eens die kant op te gaan. dat van Sophia klinkt ene beetje als olifanten-allergie, gaat t al beter ? grtz Erik

• 23 November 2010 - 16:31

Miranda:

Wel het bonnentje bewaren voor CZ he! Alles declarenen wordt volgend jaar weer duurder... Klinkt goed zeg die whiskey had ik niet afgeslagen...!
    4000 islands? Zal ff google raadplegen in wat voor relax oord jullie nu weer gaan bezoeken. Geniet ervan hier is het smerig weer. Dikke X miran